پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Wednesday, 18 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

اخراج ۲۵ هزار تبعه خارجی غیرمجاز از استان البرز؛ جوانان ایرانی جایگزین کارگران خارجی

به گزارش ایراف، به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز؛ امروز سه‌شنبه ۱6 مرداد ماه ۱۴۰۳ “سیروس دهقان شیری “در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: براین اساس ۱۵۱ کارفرمای متخلف در این استان طی ماه‌های اخیر به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی بیان کرد: اکنون در قالب طرح های گشت و نظارت مشترک با اصناف ، نیروی انتظامی و دستگاه قضا اقدامات ویژه نظارتی در سطح استان البرز به اجرا درآمده است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز اضافه کرد: همچنین در بحث قانون اجاره املاک نیز باید بنگاه‌های املاک از اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز استعلام کنند چراکه در غیر این صورت برای آنان تبعات قانونی در برخواهد داشت.

وی یاد آورشد: گشت های نظارتی دراین زمینه درسطح استان البرز افزایش چشمگیری داشته است .

دهقان شیری تاکید کرد: یکی از مشکلات اساسی که با آن در بحث ساماندهی اتباع مواجه هستیم آن است که سالانه ۳۰ هزار تبعه خارجی با گذرنامه سیاحتی به استان البرز می آیند.

وی گفت: نباید برای اتباع خارجی روادید سیاحتی صادر شود چرا که با این رویداد بسترها برای حضور خانواده‌های آنان نیز فراهم می‌شود و به نوعی قاچاق انسان سازمان یافته رقم می‌خورد .

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز افزود: ۹۹ درصد اتباع به قصد کار می آیند و حتی هزینه سفر خود را ندارند .

وی با اشاره به طرح جذب مدیریت منابع مالی خرد اتباع خارجی، افزود: اتباع خارجی باید خود را بیمه کرده و یک میلیارد ریال وثیقه در بانک ملی سپرده گذاری کنند که در استان البرز ۹ هزار نفر واریزی دراین زمینه داشته‌اند.

پیشنهاد:   طالبان: افغانستان به مرکز اتصال منطقه تبدیل شده است

دهقان شیری گفت: همچنین ۱۴ هزار نفر در طرح یادآور شده ثبت‌نام داشته‌ایم.

وی تعداد دانشجویان خارجی در استان البرز را یک هزار و ۱۵ نفر خارجی عنوان کرد و افزود: همچنین ۲۹ هزار دانش آموز تبعه خارجی داریم.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز یاد آورشد: افتتاح مدرسه، توسعه امکانات بهداشتی و خدماتی را برای اتباع با حمایت‌های کمیساریای عالی پناهندگی داشتیم و به اتباع بی بضاعت و معلول نیز خدماتی داده شده است.

دهقان شیری افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۵ هزار و ۴۰۰ تبعه خارجی غیرمجاز به کشورشان بازگشت داده شدند .

مهاجرت غیر قانونی افغانستانی‌ها در حالی رخ می‌دهد که برای بسیاری از مهاجرین در داخل افغانستان زمینه‌های کاری وجود ندارد و سازمان‌های امداد‌رسان نیز بودجه کافی برای تامین معيشت این خانواده‌ها در اختیار ندارند.

فقر علت اصلی مهاجرت افغانستانی‌ها است. جامعه جهانی اگر فکری در این خصوص نکند مهاجرین افغان روز به روز افزایش می‌یابد.

در ایران نیز به دلیل جمعیت بالای مهاجرین و مشکلات بزرگ اقتصادی موجود در این کشورها تلاش‌های فشرده برای ساماندهی پناهجویان جریان دارد. در حالی که کمک‌های سازمان‌های جهانی بسیار ناچیز است. برهمین اساس میزبانی ایران در طولانی مدت ممکن به نظر نمی‌رسد.

با اخراج مهاجرین نیز شرایط برای مردم افغانستان سخت‌تر و پیچیده‌تر خواهد شد.

درباره ی ایران، افغانستان و مسأله مهاجرت بخوانید.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=31699

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *