چهارشنبه 13 سرطان/تیر 1403 برابر با Wednesday, 3 July , 2024
2500 خانواده در سیلاب‌ غور آسیب دیده‌اند

به گزارش ایراف؛ برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد با ابراز نگرانی از سرازیر شدن سیلاب‌های اخیر در ولایت غور گفته است که این سیلاب‌ها ۲ هزار و ۵۰۰ خانواده را متضرر ساخته است.

این نهاد در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس گفته است که تیم‌های آنان به هدف ارائه کمک‌ به ساکنان این ولایت، در محل حضور دارند.

در همین حال ریچارد بنت، گزارشگر ویژه شورای حقوق‌ بشر سازمان ملل متحد برای افغانستان نیز از پیامدهای تغییرات اقلیمی در این کشور ابراز نگرانی کرده است.

آقای بنت در ایکس نگاشته است که فراتر از جست‌وجو و نجات، برای بازگرداندن زندگی و معیشت برای آسیب‌دیدگان سیلاب‌ها در افغانستان، به پشتیبانی مداوم نیاز است.

۵۰ کشته در سیل ولایت غور

این سیلاب‌ها تلفات و خسارات سنگینی در پی داشته است. از جمله در ولایت غور دست‌کم جان ۵۰ نفر و در ولایت فاریاب جان ۱۸ نفر را گرفته است.

در همین حال مسئولان محلی طالبان در بدخشان هم می‌گویند که شاهراه شهرستان بهارک-شهر فیض‌آباد بدخشان بر اثر سیلاب مسدود شده است.

این مسیر که حدود ۱۰ شهرستان را به مرکز بدخشان وصل می‌کند، در منطقه‌ «آب افچک» مسدود شده است.

سیل در ولایت فاریاب ۱۸ کشته برجای گذاشت

همچنین مسئولان محلی طالبان در فاریاب می‌گویند که سرازیرشدن سیلاب در پنج شهرستان این ولایت جان ۱۸ نفر را گرفته و دو زخمی برجای گذاشته است.

عصمت‌الله مرادی، سخنگوی والی طالبان در فاریاب گفته است که دیروز (جمعه، ۲۸ اردیبهشت) شهرستان‌های بل‌چراغ، المار، قیصار، پشتون‌کوت و خیبر این ولایت شاهد سرازیرشدن سیلاب بوده است.

درباره ی سیلاب ویرانگر در غور ده ها قربانی گرفت بخوانید.

 

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=20268

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها