چهارشنبه 13 سرطان/تیر 1403 برابر با Wednesday, 3 July , 2024
جواد محسنی: ملک تلویزیون تمدن و حوزه علمیه خاتم النبیین دولتی نیست؛ آیت‌الله محسنی از رهبری حزب استعفا داده بود-ایراف

در پی تصمیم وزارت عالیه طالبان مبنی بر تعطیلی حوزه علمیه و دانشگاه خاتم النبیین و تلویزیون تمدن به اتهام تاسیس بر ملک دولتی و وابستگی حزبی، محمد جواد محسنی، مدیرمسئول این شبکه تلویزیونی اعلام کرد اسناد مالکیت غیردولتی این مراکز موجود است و آیت‌الله محسنی نیز ۱۹ سال پیش از ریاست حزب حرکت اسلامی افغانستان استعفا داده بود و پس از آن، مراکز یادشده را تأسیس کرد.

به گزارش ایراف، محمدجواد محسنی، رئیس عمومی تلویزیون تمدن و صاحب امتیاز ارشد دانشگاه خاتم‌النبیین(ص) به اطلاعیه سخنگوی وزارت عدلیه طالبان در خصوص ادعای تعلق حوزه علمیه و دانشگاه خاتم النبیین و تلویزیون تمدن به حزب حرکت اسلامی و غصبی بودن زمین آنها پاسخ داد.

در بیانیه‌ای که در همین رابطه از سوی آقای محسنی صادر شده آمده است:

توقع می‌رود وزارت محترم عدلیه پس از بررسی اسناد زمین‌ها و بررسی انتساب و فعالیت حزبی حوزه علمیه خاتم النبیین(ص)، شبکه تلویزیون تمدن و دانشگاه‌ خاتم النبیین(ص) فیصله لازم را اتخاذ نمایند.

در ادامه تصریح شده:
۱. شبکه تلویزیون تمدن روی زمینی احداث شده است که آن زمین از مالک شخصی خریداری گردیده و دارای قباله شرعی و قانونی می باشد. و زمین این رسانه به هیچ عنوان دولتی نبوده و نیست.

۲. زمین حوزه علمیه خاتم النبیین(ص) نیز در زمان حکومت گذشته به صورت رسمی و با قباله شرعی و طی مراحل طویل قانونی جهت احداث مدرسه، مسجد، کتابخانه، مرکز تحقیقات اسلامی، لیلیه برای طلاب و‌ سالن کنفرانس ها و … در اختیار حضرت آیت الله محسنی(ره) قرار گرفته است که اسناد، مدارک و قباله شرعی آن نیز موجود و قابل ارائه است.

۳. دانشگاه خاتم النبیین(ص) نیز دارای ساختمان کرایی است و ملک و جایدادی از خود ندارد. همچنین مالکیت این دانشگاه به آقایان محمد جواد محسنی و دکتر عبدالقیوم سجادی برمی‌گردد.

۴. بر همگان روشن و واضح است که مرحوم آیت الله العظمی محسنی(ره) در سال ۱۳۸۴ هجری شمسی( ۱۹ سال قبل) به صورت رسمی و علنی و در جلسه کنگره حزب و در مقابل دید تمامی رسانه ها از حزب حرکت اسلامی استعفا داده و برای همیشه از فعالیت های حزبی و سیاسی کناره گیری نمودند و فقط به عنوان یک عالم دین در خدمت مردم قرار داشتند، که حتما اسناد رسمی کناره گیری ایشان در دوسیه حزب حرکت اسلامی در وزارت عدلیه موجود و قابل بررسی است.

۵. قابل یادآوری است که شبکه تلویزیون تمدن و دانشگاه خاتم النبیین(ص) پس از استعفای رسمی آیت الله محسنی از حزب، احداث گردید و در آن زمان ایشان رهبری و عضویت حزب را بر عهده نداشتند.

مدیرمسئول تلویزیون تمدن و صاحب امتیاز دانشگاه خاتم النبیین در پایان از سران طالبان و وزارت عدلیه برای بررسی تک تک اسناد ذکرشده خواسته که هیئتی را موظف نمایند تا اسناد یادشده بررسی بی‌طرفانه شده و در پرتو آن تصمیم‌های لازم اتخاذ گردد.

گفتنی است وزارت عدلیه طالبان ادعا کرده که تلویزیون تمدن و حوزه علمیه و دانشگاه خاتم‌النبیین به دلیل فعالیت حزبی مسدود می‌شوند.

پس از ورود هیأت وزارت عدلیه طالبان به دفتر تلویزیون تمدن و دستور توقف فعالیت این رسانه، وزارت عدلیه طالبان ادعا کرد که تلویزیون تمدن، دانشگاه و حوزه علمیه خاتم‌النبیین به دلیل «متعلق بودن به حزب حرکت اسلامی افغانستان» و فعالیت در زمین غصب‌شده دولتی از سوی این وزارت مسدود می‌شود.

پیش از این طالبان اعلام کرد در چند دهه گذشته حتی کوه‌ها را غصب کرده‌اند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=23633

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها