پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

شرکت رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات در مراسم تاسوعای حسینی -احمدالله متقی در مراسم تاسوعا- ایراف

احمدالله متقی، رئیس اداره اطلاعات و فرهنگ طالبان در هرات در دیدار با شماری نمایندگان اهل تشیع از تامین امنیت مراسم محرم خبر داده است.

به گزارش ایراف؛ همزمان با روز نهم ماه محرم، احمدالله متقی، رئیس اداره اطلاعات و فرهنگ طالبان در هرات به حسینیه های اهل تشیع هرات رفته و در دیدار با مردم در مورد چگونگی مراسم عاشورا صحبت کرده است.

متقی در این دیدار با اشاره به حماسه عاشورا گفته است که امام حسین علیه السلام و رشادت‌های وی مربوط به یک مذهب نبوده، بلکه برای تمامی مذاهب، پیام ایستادگی در مقابل ظلم را داشته است.

رئیس اداره اطلاعات و فرهنگ هرات افزوده است: هنوز هم تهاجم فرهنگی ادامه دارد، اما مردم افغانستان از اختلافات دوری کنند و نگذارند تا استفاده جویان میان مردم تفرقه بیاندازند.

متقی بیان کرده است که نظام طالبان مسئولیت تامین امنیت مردم را بر عهده دارد تا برگزار کنندگان بتوانند با خیال راحت مراسم عزاداری محرم را سپری کنند.

‏همچنین شماری از علمای اهل تشیع از کارکردهای امنیتی مسئولان در ایام محرم ابراز امتنان نموده و افزودند که مراسم محرم امسال با هماهنگی بیشتر با مسئولین ادارات محلی هرات در حال برگزاری است.

این گفته ها در حالی بیان می شود که قبل از این، منابع مردمی گفته بودند که پرچم های عزاداری در شماری از نقاط هرات از سوی نیروهای طالبان برچیده شدند و طالبان در مورد چگونگی برگزاری مراسم عزاداری با مردم بدرفتاری کرده‌اند.

پیش از این خبرهایی مبنی بر محدودیت‌ مراسم عزاداری محرم در سه منطقه کابل نیز منتشر شده بود.

پیشنهاد:   بررسی صدور ویزای رایگان برای اتباع افغانستان در دهه کرامت
لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=29316

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *