پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

سفیر طالبان در اسلام آباد: مهاجران قربانی شرایط سیاسی نشوند

به گزارش ایراف، سردار احمد شکیب، در این دیدار با فیلیپو گراندی، کمیسر عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان گفت مهاجران افغان در پاکستان به دلیل نبود سیاست رسمی مشخص با مشکلات زیادی روبرو هستند.

او افزود: مهاجران افغان برای زندگی در این کشور نیاز به یک طرزالعمل و مکانیسم مشخص دارند و قربانی شرایط سیاسی نشوند.

فیلیپو گراندی در این دیدار به سفیر طالبان در پاکستان گفت که این کشور به او این اطمینان داده است که روند اخراج مهاجران افغان را متوقف خواهد کرد.

فیلیپو گراندی در جریان یک سفر سه روزه با هدف گفتگو و حل مسائل مهاجران افغان در پاکستان به این کشور سفر کرد.

براساس اعلامیه دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل برای پناهندگان در پاکستان که روز گذشته انتشار یافت، فیلیپو گراندی در پایان این سفر سه روزه، خواستار تقویت تلاش‌ها برای راه حل‌های بلندمدت برای افغان‌ها در پاکستان و حمایت از کشور میزبان شد.

در اعلامیه این سازمان آمده است که روند اخراج مهاجران غیرقانونی از پاکستان متوقف شده است و کمیسر سازمان ملل در امور پناهندگان هم از پاکستان خواسته است که این روند را آغاز نکند.

در بخش دیگری از این اعلامیه آمده است که سازمان ملل از تعلیق طرح اخراج اتباع خارجی غیرقانونی تشکر کرده و به دنبال راه‌‎هایی برای تضمین ادامه این تعلیق است.

او همچنین از تشکیل یک نشست با نمایندگان کشورها، سازمان‌ها و بخش خصوصی در مورد یک راه حل برای مساله مهاجران خبر داد.

به گفته مقامات پاکستانی مدت زمان این تعلیق مشخص نیست. اما براساس اظهارات مقامات دو طرف این تصمیم به دلایل بشردوستانه و بحران شرایط اقتصادی و انسانی در افغانستان صورت گرفته است.

پیشنهاد:   ورود اتباع خارجی بدون «مدرک معتبر» به پاکستان ممنوع شد

با تیره شدن روابط اسلام آباد و کابل در پی افزایش حملات و تحرکات تی تی پی به پاکستان و پاسخ‌های منفی کابل به این کشور برای مهار این گروه، اسلام‌آباد از ابزارهای مختلف در جهت تحت فشار قرار دادن افغانستان استفاده کرد.

اخراج مهاجران افغان بخشی از سیاست‌های دولت پاکستان برای پاسخگو کردن طالبان افغانستان در مورد فعالیت‌های تی‌تی‌پی از خاک افغانستان بود.

چنانچه از اکتبر سال گذشته، پاکستان سیاست اخراج مهاجران غیرقانونی را در دست گرفت. این اقدام با واکنش‌های مختلف جهانی روبرو شد.

گفته می‌شود که تاکنون نزدیک نیم میلیون مهاجر افغانستانی از پاکستان اخراج شده اند.

پیشنهاد می شود: گراندی در پاکستان؛ تعلیق روند اخراج پناهجویان و تأکید بر راه حل پایدار

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=28542

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *