فعال شدن چرخه ترور در پاکستان | کشته شدن یک مقام امنیتی پاکستان توسط تی تی پی-ایراف نیوز

به گزارش ایراف، سید علی رضا از مقامات ارشد اداره مبارزه با تروریسم شهر کراچی پاکستان، روز گذشته، دوشنبه، 18 تیرماه توسط افراد ناشناس کشته شد.

تحریک طالبان پاکستانی با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.

سید علی رضا که از شیعیان شهر کراچی است در آرامستان وادی حسین به خاک سپرده شد.

همچنین، سعدالله خان، پلیس سابق اداره ترانسپورت موتور لکی مروت، به همراه سه برادرزاده‌اش در جریان یک حادثه تیراندازی در بزرگراه ایالت سند کشته شدند.

به گزارش رسانه‌های پاکستانی، این مقام دولتی به همراه زنان و کودکان در حال رفتن به پیشاور برای مداوا بود.

ماشین حامل آنها توسط افراد ناشناس مورد هدف قرار گرفته است.

علاوه بر این، در حادثه مشابه دیگر، تفنگداران ناشناس، قاضی عبدالقیوم رییس کمیته محلی زکات و عشر را در کراچی پاکستان کشتند.

در حادثه‌ای دیگر، گیله من وزیر از اعضای جنبش تحفظ پشتون، روز گذشته مورد هدف حمله تروریستی افراد ناشناس قرار گرفت.

منظور پشتین، رهبر این جنبش از حکومت پاکستان خواسته است که هرچه زودتر عاملان این حمله را دستگیر کند.

او به رسانه‌ها گفته است عدم پیگیری این مساله از سوی دولت پاکستان به معنای دست داشتن دولت در این حادثه تروریستی است. وضعیت سلامت او وخیم گزارش شده است. این عضو جنبش تحفظ پشتون، چندین ماه در زندان‌های دولت پاکستان بوده است.

لازم به ذکر است مسئولیت برخی از این حملات را تحریک طالبان پاکستانی، برعهده گرفته است.

این گروه در سه سال گذشته در بیشتر حملات تروریستی  پاکستان نقش داشته اند. هدف بیشتر این حملات نیروهای امنیتی و مقامات دولتی پاکستان است.

پیشنهاد:   پاسخ شاهین به اظهارات خلیل‌زاد: به منظور تأمین امنیت وارد کابل شدیم

المرصاد، رسانه نزدیک به طالبان روز گذشته اعلام کرد که تشکیلات تحریک طالبان پاکستانی در حال گسترش تشکیلات خود است.

این رسانه با انتشار مطلبی با عنوان «پاکستان در دام جدید آمریکا» در وب‌سایت خود نوشته است، حضور آمریکا و متحدانش در افغانستان باعث شد که عده‌ای از مردم پاکستان برای ادای مسئولیت دینی خود در کنار افغان‌ها علیه آمریکا ایستادند.

از آنجایی‌که ارتش پاکستان همواره به ساز آمریکا می‌رقصد، به درخواست غرب جنایات اسرائیل‌گونه‌ای خود را بر مسلمانان سوات و وزیرستان آغاز کرد که در نتیجه این جنایات، مجاهدین پاکستان به تحریک طالبان پاکستان (TTP)  تبدیل شده و علیه ارتش به جهاد پرداختند.

این گروه درحالی به دنبال گسترش تجهیزات خود هستند که طی هفته های گذشته تنش بین افغانستان و پاکستان پس از آنکه خواجه آصف، وزیر دفاع پاکستان اعلام کرد که به پناهگاه های فرامرزی تی تی پی در افغانستان می کند، بالا گرفت.

پاکستان همواره، افغانستان را متهم به حمایت از تی تی پی کرده است. همچنین اسلام آباد در تلاشهای مختلف به دنبال مهار تی تی پی بوده است .

با این حال، افغانستان این اتهامات را رد کرده و مساله تحریک طالبان پاکستانی را امر داخلی می داند و مدعی است که از خاک افغانستان اجازه استفاده علیه کشورهای دیگر را نمی دهد.

درهمین راستا، ذبیح‌الله مجاهد در واکنش به سخنان خواجه آصف گفت: پاکستان باید مشکلات داخلی‌اش را خودش حل کند و به هیچ کس اجازه نمی‌دهد که از خاک افغانستان علیه کسی استفاده کند.

او افزود جنگ راه حل نیست.

 

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=28418

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *