ده‌ها کشته و زخمی در حوادث جاده‌ای افغانستان- ایراف

مقام‌های حکومت سرپرست افغانستان اعلام کرده‌اند که حوادث جاده‌ای طی دو روز گذشته جان دست‌کم ۱۵ نفر را گرفته و بیش از ۲۵ تن دیگر را زخمی کرده است.

به گزارش ایراف، در پی وقوع پنج حادثه‌ ترافیکی طی دو روز اخیر در چند ولایت کشور، دست‌کم ۱۵ نفر جان باخته و ۲۵ نفر دیگر زخمی شده‌اند. در همین حال، روز شنبه، ۲۵ فروردین در پی واژگون‌شدن یک ماشین به داخل رودخانه در شهرستان دوشی ولایت بغلان، سه نفر جان باخته‌اند، یک نفر ناپدید شده و یک نفر دیگر نیز زخمی شده است.

شیراحمد برهانی؛ سخنگوی فرماندهی پلیس بغلان گفته است که یک ماشین «کرولا» که از کابل به سمت قندوز در حرکت بود، در منطقه «قره احمد» شهرستان دوشی از جاده منحرف و به داخل رودخانه واژگون شده است.

چهار حادثه‌ دیگر از صبح روز جمعه به این‌طرف در ولایت‌های بدخشان، تخار و سمنگان رخ داده است.

روز شنبه در بدخشان نیز در پی واژگون‌شدن یک ماشین در شهرستان «شهر بزرگ» این ولایت، ۴ عضو یک خانواده جان باخته و ۷ نفر دیگر زخمی شدند.

این ماشین در ساحه‌ «دشت درنج» روستای «دانشمندی» شهرستان شهر بزرگ از جاده منحرف و واژگون شده است.

به‌گفته‌ پلیس، در این حادثه راننده‌ ماشین همراه با همسر، مادر و یک کودک‌اش جان باخته و هفت نفر دیگر، به‌شمول سه زن و دو کودک زخمی شده‌اند.

در ولایت تخار در پی حادثه ترافیکی در شهر تالقان و شهرستان فرخار، چهار نفر، از جمله دو عضو طالبان جان باخته‌ و شش نفر دیگر زخمی شده‌اند.

حمدالله قریشی؛ مدیر ترافیک تخار گفته است که در شهر تالقان بر اثر برخورد یک موتر نظامی «رنجر» با یک موتر باربری «مازدا»، دو عضو طالبان جان باخته‌ و دو نفر دیگر زخمی شده‌اند.

به‌گفته‌ او، در حادثه‌ای دیگر یک ماشین «کرولا» در منطقه «شخ‌های رباط» شهرستان فرخار از جاده منحرف و واژگون شده است که در نتیجه دو نفر جان باخته‌ و چهار نفر دیگر زخمی شده‌اند.

این در حالی است که روز پنج‌شنبه نیز در پی سقوط یک ماشین به بند آب در شهرستان ورسج هفت نفر جان باختند.

جمعه‌شب در حادثه‌ای دیگر در مسیر بزرگراه کابل-پروان، سه نفر جان باخته و دو نفر دیگر زخمی شدند.

فرماندهی پلیس پروان گفته است که در منطقه‌ «سر رباط» یک ماشین سواری با یک ماشین باربری، در حالی‌که این ماشین در بزرگراه متوقف بود، برخورد کرده است.

همچنین صبح روز جمعه در ولایت سمنگان نیز در پی وقوع یک حادثه‌ ترافیکی یک کودک ۱۱ ساله جان باخته و ۹ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

سرعت زیاد، کم‌عرض‌بودن جاده‌ها و بی‌احتیاطی رانندگان و لغزندگی جاده‌ها بر اثر بارندگی از عوامل عمده‌ حوادث جاده‌ای در افغانستان عنوان می‌شود.

پیشنهاد می شود:مرگ ۱۶۰۰ نفر در حوادث رانندگی افغانستان طی ۱۰ ماه

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=13866

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها