دوشنبه 31 ثور/اردیبهشت 1403 برابر با Monday, 20 May , 2024
جستجو
Close this search box.
افشای سندی جدید از جنایات جنگی نیروهای انگلیسی

 روزنامه انگلیسی زبان ساندی تایمز به تازگی از افشای یکی دیگر از جنایات جنگی نیروهای انگلیسی که در افغانستان حضور داشتند، خبر داد. به گزارش این روزنامه، یکی از افسران نیروهای ویژه انگلیس اسناد تازه ای از جنایات جنگی این کشور در افغانستان را به پلیس این کشور تحویل داده است.

به گزارش ایراف، روزنامه ساندی تایمز مطرح کرده که این افسر  در جعبه ای که به پلیس تحویل داده مدارک مهمی از جنایات جنگی نیروهای انگلیسی در افغانستان  را در آن قرار داده که شامل، اعتراف های سربازان درحال خدمت، ایمیل هایی که به دفتر نخست وزیر فرستاده شده که محتوای آن ها هشدار درباره بحران بوده و یادداشت روزانه بازرسان پلیس است.

براساس این گزارش، این فرد که نخواسته هویت اش فاش شود، مسئول برون مرزی نیروهای هوایی ویژه انگلیس بین سال های 2009 تا 2013 بوده است.

این گزارش درحالی انتشار یافته است که چند روز پیش، روزنامه گاردین نیز گزارش داد که روند تحقیقات جنایی نیروهای انگلیسی در افغانستان به مشکل خورده است.

این روزنامه گفت که براساس نامه ی پیرز داگارت، وکیل تحقیقات عمومی درباره قتل عمد نزدیک به ۸۰ شهروند افغانستان توسط نیروهای انگلیسی ، روند این تحقیقات با مانع مواجه شده است.

همچنین طبق این گزارش، ارائه اسناد تا ماه اکتبر یا نوامبر سال جاری در این مورد حتی با اتخاذ دستورالعمل های ویژه مانند استخدام کارمندان حقوقی و تهیه نرم افزارهای تخصصی امکان پذیر نیست.

گاردین می افزاید که با این شرایط جلسات استماعیه در مورد این قتل ها تا ماه مارس ۲۰۲۵ ادامه خواهد یافت.

مسئله جنایت جنگی در افغانستان امر تازه ای نیست. در سال های اخیر هرازگاهی گزارش هایی مبنی بر جنایت های جنگی کشورهای خارجی که در دو دهه گذشته در افغانستان حضور داشتند مانند هلند، استرالیا، امریکا منتشر می شود اما آنچه نگران کننده تر به نظر می رسد این امر است که روند تحقیقات در این باره طولانی و گاهی همراه با مشکلات بوده است.

در این رابطه مطالعه گاردین: روند تحقیقات جنایات جنگی نیروهای انگلیسی در افغانستان به مشکل خورده است پیشنهاد می شود.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=17861

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها