یک قدم تا حضور ببرهای آبی در فینال جام جهانی کریکت-ایراف

به گزارش ایراف؛ امروز سه‌شنبه تیم ملی کریکت افغانستان با پیروزی بر بنگلادش در یک بازی نفس‌گیر برای اولین بار به نیمه نهایی جام جهانی کریکت راه یافت.

پس از این پیروزی مردم افغانستان با حضور در خیابان‌ها به شادی پرداختند.

حالا تیم ملی کریکت افغانستان در مرحله نیمه نهایی روز پنجشنبه (ساعت ۱:۳۰ صبح به وقت محلی) در ترینیداد با آفریقای جنوبی بازی می‌کند و در صورت برد به فینال راه خواهد یافت.

درخشش توپ اندازان افغانستان در بازی مقابل بنگلادش

راشد خان کاپیتان محبوب تیم ملی افغانستان گفته است که رسیدن به نیمه نهایی «مثل یک رویا» برای تیم افغانستان است.

افغانستان بازی را با توپ‌زنی آغاز کرد و به گونه‌ای تحت فشار حریف بود که در پنج آور (دور) اول تنها ۲۳ امتیاز کسب کرد و در پایان ۲۰ آور و با از دست دادن ۵ بازیکن تنها ۱۱۵ امتیاز (دوش) گرفت و هدف ۱۱۶ را برای تیم رقیب تعیین کرد.

در نیمه دوم، در آب و هوای نامناسب ورزشگاه سنت وینست، بنگلادش با از دست دادن تمام بازیکنانش به امتیاز ۱۰۵ رسید و بازی را واگذار کرد.

در این مسابقه توپ‌اندازان افغانستان درخشیدند، نوین‌الحق با توپ‌اندازی موفق خود توانست چهار بازیکن حریف به‌ویژه دو نفر آخر را حذف (ویکت) کند. او بهترین بازیکن این بازی شود.

راشد خان، کاپیتان تیم افغانستان که توانست ۴ ویکت بگیرد در پایان مسابقه گفت کلمات نمی‌توانند احساساتش را بیان کند.

انگلیس و هند دیگر مسابقه نیمه نهایی را برگزار می‌کنند.

کرزی، غنی و بسیاری دیگر تبریک گفتند

پیروزی‌های تیم ملی کریکت افغانستان در برابر تیم‌های قدرتمند جهان در رسانه‌های اجتماعی هم با واکنش‌های زیادی روبرو شد و نخبگان و چهره‌های سیاسی و فرهنگی افغانستان که بیشترشان در خارج از این کشور زندگی می‌کنند، این پیروزی‌ها را فرصتی برای اتحاد و همدلی میان مردم افغانستان دانسته‌اند.

پیشنهاد:   هم‌گروه‌های افغانستان در جام جهانی فوتسال مشخص شدند

امیرخان متقی، وزیرخارجه حکومت طالبان تلفنی با راشد خان صحبت کرد و پیروزی آنها را تبریک گفت.

حامد کرزی و محمداشرف غنی، رئيسان جمهور پیشین و همچنین دیگر چهره‌های سیاسی افغانستان پیام‌های تبریک در شبکه‌های اجتماعی نشر کردند.

علاقمندان کریکت در شهر جلال‌آباد در شرق افغانستان بازی را که بر صفحه تلویزیونی بزرگ در یک چهارراه تماشا کردند و پس از بازی به رقص و پایکوبی پرداختند.

در همین حال طالبان روز سه‌شنبه در ولایت خوست تجمع هواداران تیم ملی کریکت افغانستان را با ماشین آب پاش متفرق کردند.

صدها تن از ساکنان خوست پس از پیروزی تیم ملی کریکت در مقابل بنگلادش به خیابان‌ها آمدند و راه‌یابی ببرهای آبی را به نیمه‌نهایی جام جهانی جشن گرفتند.

ورزش؛ تجربه‌ شادی، فرصت همدلی

این روزها درخشش تیم ملی کریکت افغانستان در حالی موجی از شادی را در شهرهای مختلف این کشور ایجاد کرده که در ماه‌های گذشته راهیابی تیم ملی فوتسال افغانستان برای اولین بار به جام جهانی فوتسال که قرار است در شهریور ماه امسال به میزبانی ازبکستان برگزار شود نیز اتفاقی مشابه را ایجاد کرده بود.

تیم ملی فوتسال افغانستان که برای جام جهانی فوتسال آماده می‌شود، کمپ آمادگی خود را در مشهد برگزار کرده است.

بسیاری امیدوارند که با درخشش این تیم در جام جهانی فوتسال شادی و همدلی در میان مردم افغانستان بیشتر شود.

گفتنی است که مجید مرتضایی سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان از چهره‌های صاحب نام فوتسال مشهد است که در کارنامه حرفه‌ای خود افتخارات زیادی را برای فوتسال ایران به ارمغان آورده او حالا در کسوت سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان برای افتخارآفرینی برای یک کشور فارسی زبان تلاش می‌کند.

پیشنهاد:   قدردانی طالبان از هند به دلیل حمایت این کشور از کریکت افغانستان
لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=26238

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *