دوشنبه 26 سنبله 1403 برابر با Monday, 16 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

انتقاد داعش خراسان از طالبان به دلیل حمایت آنها از کریکت

به گزارش ایراف؛ مرکز رسانه‌های حکومت سرپرست افغانستان به نقل از مسئولان کمیته المپیک، تربیت‌بدنی و ورزش طالبان نوشته است که در یک سال اخیر، ورزشکاران افغانستان در ۹۸ مسابقه خارجی شرکت کرده‌اند.

این کمیته افزوده است که در مجموع ورزشکاران افغانستان در این مسابقات ۹۲ مدال شامل ۲۲ مدال طلا، ۳۰ مدال نقره و ۴۰ مدال برونز را کسب کرده‌اند.

به گفته مسئولان طالبان در یک سال گذشته ۴ هزار مسابقه تشویقی، مناسبتی و رسمی در افغانستان برگزار شده است.

مسئولان کمیته المپیک، تربیت‌بدنی و ورزش طالبان می‌گویند که کسب ۵ مدال در بازی‌های المپیک آسیایی، راه‌یابی تیم ملی فوتسال به جام جهانی، قهرمانی تیم ملی ۱۷ سال فوتبال در مسابقات کافا، و قهرمانی تیم ملی تکواندو در مسابقات G2 از دستاوردهای ملموس ورزشکاران افغانستانی در یکسال اخیر است.

ورزشکاران افغانستان همچنین در چهاردهمین دور بازی‌های اوراآسیا، مقام دوم را کسب کردند.

در این رقابت‌ها که ورزشکارانی از ۱۲ کشور آسیایی شرکت کرده بودند، ورزشکاران افغانستان با کسب ۹ مدال طلا، ۴ مدال نقره و ۵ مدال برونز شگفتی آفریدند.

مسئولان کمیته المپیک، تربیت‌بدنی و ورزش طالبان می‌گویند که در یک‌سال اخیر، ۱۹۱ بازی را در ۳۵ فدراسیون مورد نظارت قرار داده و به ۴۵۰ ورزشکار دوره‌های آموزشی را گذراندند.

این درحالی است که در ماه‌های گذشته ورزشکارانی از افغانستان در المپیک پاریس شرکت کردند اما نتوانستند مدالی از آن خود کنند.

همچنین تیم ملی فوتسال افغانستان که کمپ تمرینی خود را در مشهد برگزار کرده بود، روز گذشته در تایلند مقام سوم مسابقات کانتیننتال را به دست آورد.

این تیم روز 24 شهریور ماه برای اولین بار در تاریخ ورزش افغانستان در جام جهانی فوتسال شرکت خواهد کرد.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=34637

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *