یکشنبه 8 میزان 1403 برابر با Sunday, 29 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف، «ایندریکا راتوات» معاون دفتر هیئت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان، در سفر به ولایت «قندوز» با ابراز نگرانی از وضعیت آموزشی دختران در افغانستان، اعلام کرد که حدود ۲.۵ میلیون دختر افغان از حق آموزش محروم هستند.

او این موضوع را به‌ویژه پس از تسلط طالبان بر افغانستان، به‌عنوان یک بحران جدی مطرح کرد و بر لزوم سرمایه‌گذاری فوری در حوزه‌های آموزش و بهداشت این کشور تأکید نمود.

راتوات گفت: «سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این دو حوزه نه تنها یک نیاز فوری است، بلکه می‌تواند به بهبود وضعیت زندگی میلیون‌ها افغان کمک کند.»

معاون یوناما همچنین به آمار سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی ملل متحد (یونسکو) اشاره کرد که نشان می‌دهد این محرومیت آموزشی به یکی از چالش‌های بزرگ افغانستان تبدیل شده است.

در ادامه، راتوات بر تلاش‌های یوناما برای برگزاری کلاس‌های آموزشی و اجتماعی در سطح افغانستان تأکید کرد و گفت که این نهاد بین‌المللی در نظر دارد در آینده نزدیک یک میلیون کلاس آموزشی را، به‌ویژه در ولایات دورافتاده افغانستان، دایر کند.

پیش از این، رئیس یوناما در نشست ویژه شورای امنیت برای کمک به شهروندان افغانستان برای سال ۲۰۲۴، درخواست سه میلیارد دلار کمک کرده بود، اما تا کنون این بودجه تأمین نشده است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=36060

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها