جمعه 30 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

کمک‌های بشردوستانه ایران به سیل‌زدگان تحویل مقامات طالبان در ننگرهار شد-ایراف

به گزارش ایراف؛ مقامات کنسولگری ایران هفته گذشته در دیدار با مقامات محلی طالبان وعده ارسال کمک به آسیب دیدگان ناشی از طوفان اخیر در این ولایت را داده بودند.

امروز دفتر رسانه‌ای این ولایت اعلام کرده است که جمهوری ایران به قول خود عمل کرده و به مردم این ولایت کمک‌های بشر دوستانه ارسال کرده است.

بهرام جمالی، معاون کنسولگری ایران در ننگرهار به معاون والی طالبان در این ولایت گفت: دولت و مردم ایران از حوادث اخیر در این ولایت ناراحت هستند و این کمک‌ها  را به نشانه همدردی با برادران و خواهران افغان خود ارسال کرده‌اند.

سعید احمد بنوری، معاون والی طالبان در ننگرهار با اشاره به برقراری روابط خوب میان ایران و افغانستان گفت که ایران همواره در شرایط سخت در کنار مردم افغانستان بوده است و افغان ها نیز از این عملکرد ایران تشکر می‌کنند.

این کمک‌ها در حالی صورت می‌گیرد که هفته گذشته بر اثر وقوع بارندگی شدید، طوفان و سیلاب در مرکز ولایت ننگرهار و شماری از شهرستان‌های این ولایت، ده‌ها تن کشته و زخمی شدند و همچنین خسارات سنگین مالی به زمین‌های کشاورزی مردم وارد شده است.

این درحالی است که سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در این باره گفت: همکاران ما می‌گویند که ۷۳۴ خانواده به کمک‌های بشردوستانه فوری نیاز دارند. مرکز پذیرش در گذرگاه مرزی تورخم، که به عنوان نقطه اصلی ورودی برای افرادی که از پاکستان باز می‌گردند، به شدت تحت تاثیر طوفان قرار گرفته است.

براساس آمارهای رسمی در نتیجه تندبادهای شدید و باران روز دوشنبه در ولایت ننگرهار، ۵۲ تن جان باختند و حدود ۳۵۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.

پیشنهاد:   طالبان استفاده از کمک‌های ۴۰ میلیون دلاری آمریکا را تکذیب کردند

در همین حال سازمان بین المللی حفاظت از کودکان دیروز سه شنبه اعلام کرد که در اثر بارندگی و سیلاب در ولایت‌های ننگرهار، لغمان و کنر دست‌کم ۴۰ نفر کشته شده و ۴۰۰ خانه نیز تخریب شده‌اند.

بنا بر گزارش‌ها تا هنوز شماری از موسسات غیر دولتی از جمله برنامه جهانی غذا و وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طالبان به این ولایت رفته و ارزیابی را برای توزیع کمک‌ها به خانواده‌های آسیب دیده آغاز کردند.

این در حالی است که در چند روز اخیر، بارندگی های شدید و سیلاب در ولایت‌های ننگرهار، نورستان، کنر، بدخشان، پنجشیر شماری از جاده ها، زمین های کشاورزی و باغ ها را ویران کرده و خسارات هنگفت مالی را به مردم وارد کرده است.

پیشنهاد می شود:تشدید بحران انسانی در نتیجه کاهش کمک‌ها به بهانه منزوی کردن طالبان

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=29781

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *