دوشنبه 2 میزان 1403 برابر با Monday, 23 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

ثبت نام دانش آموزان اتباع در مدارس ایران

به گزارش ایراف، علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش ایران، به چالش‌های ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس اشاره کرد و اعلام کرد که نزدیک به ۶۰۰ هزار دانش‌آموز افغان در کشور وجود دارند. او تأکید کرد که ثبت‌نام این دانش‌آموزان پس از انجام ثبت‌نام دانش‌آموزان ایرانی ادامه خواهد یافت.

کاظمی گفت: «دانش‌آموزان اتباع مانند همیشه ثبت‌نام می‌شوند. طبیعی است که ابتدا ما دانش‌آموزان خودمان را ثبت‌نام کنیم و سپس به دانش‌آموزان اتباع مهمانان عزیز خود توجه خواهیم کرد.»

وزیر آموزش و پرورش همچنین به آمار بازماندگان از تحصیل اشاره کرد و اظهار داشت که در دوره ابتدایی، بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار نفر از فضای آموزش و پرورش فاصله گرفته‌اند و در دوره متوسطه اول و دوم این عدد به حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار نفر می‌رسد.

او آمار ۷۰۰ هزار دانش‌آموزی که ثبت‌نام نکرده‌اند را رد کرده و افزود که ثبت‌نام دانش‌آموزان در بالاترین درصد خود در تاریخ آموزش و پرورش قرار دارد.

کاظمی همچنین اعلام کرد که فرایند ثبت‌نام برای کسانی که به دلیل جابه‌جایی نتوانسته‌اند ثبت‌نام کنند، ادامه دارد و از خانواده‌ها خواست تا در صورت بروز مشکلات، به ادارات آموزش و پرورش مراجعه کنند تا برای آن‌ها مدرسه مشخص شود.

در روزهای اخیر، همزمان با بازگشایی مدارس، گزارش‌های متعددی از شکایت خانواده‌ها مبنی بر خودداری مدارس از ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع و همچنین عدم برخورد صحیح دفاتر کفالت و عدم ارائه کد یکتا به گوش می‌رسد. این مسائل نیازمند توجه و اقدام فوری مسئولان برای تضمین حقوق تحصیلی تمامی دانش‌آموزان است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=35891

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *