دوشنبه 2 میزان 1403 برابر با Monday, 23 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

مهاجران افغان در آمریکا

به گزارش ایراف، به نقل از رسانه «سن آنتونیو ریپورت» حدود شش هزار پناهنده افغان در شهر «سن آنتونیو» زندگی می‌کنند و اکثریت آنان به‌دلیل نبود مترجم به‌ویژه مترجم زبان پشتو، به خدمات بهداشت روانی دسترسی ندارند.

چنار صدیقی که مترجم زبان پشتو در سن آنتونیو است می‌گوید: “این مسأله نگران‌کننده است زیرا بیش از ۷۰ درصد از بیماران پناهنده افغان به طور فعال افسردگی و اضطراب و علایم همچون تپش قلب ناگهانی، گریه و بی‌خوابی را تجربه می‌کنند و حتا آن را نمی‌دانند.”

گفته می شود باوجود اینکه ۱۳ مترجم زبان‌های پشتو و فارسی به عنوان همکار در تیم‌های پزشکی محلی در کلینیک پناهندگان سن آنتونیو کار می‌کنند، اما به‌دلیل حجم وسیع بیماران و کمبود امکانات، دسترسی به خدمات بهداشت روانی دشوار است.

بر اساس گزارش ها، آمار مهاجران افغانستانی ساکن آمریکا که در ۲۰۱۸تا ۲۰۲۲ وارد این کشور شده اند ، بیشتر در کالیفرنیا (۳۹ درصد)، ویرجینیا (۱۴درصد)، تگزاس (۱۰درصد) و نیویورک (۶درصد) بوده است. در مورد زبان‌های غیر انگلیسی مهاجران افغانستانی ساکن آمریکا کسانی که از سال ۲۰۱۲به بعد وارد آمریکا شده‌اند به زبان پشتو (۳۷درصد) و فارسی (۵۰ درصد) صحبت می کنند.

جمعیت مهاجران افغانستان در امریکا در دهه‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته و در آخرین آمار به سال ۲۰۲۲ پس از سقوط کابل تعداد افغان‌های ساکن در آمریکا به حدود ۱۹۵ هزار نفر رسیده است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=35911

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *