جمعه 30 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

وزیر کشور: خرید ملک از سوی اتباع به نام دیگران غیرقانونی است

به گزارش ایراف، احمد وحیدی، وزیر کشور درباره وضعیت ساماندهی اتباع که مدتی است با انتقاد افکار عمومی مواجه شده، بیان کرد: اولاً اینکه نظارت الان بیشتر شده است. تعداد قابل توجهی از اتباعی که غیرمجاز بودند طرد شدند و این کار به‌طور مستمر انجام می‌شود.

وحیدی خاطرنشان کرد: هرگونه اتباع بیگانه‌ای که در کشور باشند و مجوز نداشته باشند، حتما باید از کشور خارج شوند و این در دستور کار است، در تهران هم همین‌طور است ما به خود عزیزانی که از کشور همسایه آمدند و اینجا هستند می‌گوییم که به هر حال آن‌هایی که مجوز ندارند باید برگردند و آن‌هایی که مجوز دارند، صرفا در چارچوب مجوزی که دارند، عمل کنند.

وی ادامه داد: مثلا بعضی روادید گرفتند، روادیدشان سیاحتی است، اما از دوره آن گذشته است و حالا آمده‌اند و ماندگار شده‌اند و سر کاری رفته‌اند این قابل قبول نیست و باید صرفا در چارچوب روادیدی که گرفتند، عمل کنند این در دستور کار جدی است و این امر مرتب انجام می‌شود.

وزیر کشور عنوان کرد: طبیعتاً کسانی که چنین وضعیتی داشته باشند و یا حضورشان مجاز نباشد و برای آن کاری که مجوز گرفته‌اند مشغول نباشند و کار دیگری کنند، جزء مواردی است که برگردانده می‌شود.

وی درباره این‌که مطرح شده برخی از اتباع بیگانه در کشور با ثبت شرکت اقدام به خریداری املاک و مستغلاتی می‌کنند آیا این کار قانونی است، گفت: خرید خانه توسط اتباع خارجی طبق ضوابطی است که فعلا ما چنین ضابطه‌ای نداریم لذا خرید ملک به نام تبعه خارجی الان موضوعیتی ندارد. ممکن است کسانی به نام دیگران این کار را کرده باشند که قانونی نیست طبیعتاً اگر سیستم‌ها و دستگاه‌هایی که وظیفه رسیدگی و نظارت دارند با این تخلفات روبه‌رو شوند، به عنوان یک کار غیرقانونی قلمداد خواهد شد.

پیشنهاد:   وزیر کار طالبان به قطر می‌رود

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که فقر علت اصلی مهاجرت افغانستانی‌ها به ایران است. جامعه جهانی اگر فکری در این خصوص نکند مهاجرت افغان‌ها روز به روز افزایش می‌یابد.

همچنین در ایران و پاکستان به دلیل جمعیت بالای مهاجرین و مشکلات بزرگ اقتصادی موجود در این کشورها تلاش‌های فشرده برای ساماندهی پناهجویان جریان دارد. در حالی که کمک‌های سازمان‌های جهانی بسیار ناچیز است. برهمین اساس میزبانی این دو کشور در طولانی مدت ممکن به نظر نمی‌رسد.

با اخراج مهاجرین نیز شرایط برای مردم افغانستان سخت‌تر و پیچیده‌تر خواهد شد.

پیشنهاد می شود: ایران، افغانستان و مسأله مهاجرت

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=29169

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *