پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Wednesday, 18 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف، منابع می‌گویند که پس از تیرباران شدن شماری از شیعیان هزاره در منطقه‌ای‌ میان دایکندی و غور از سوی گروه داعش، دو روز پیش اداره اطلاعات طالبان نشستی را با بزرگان محلی، ائمه مساجد و نمایندگان مردم ساکن غرب کابل برگزار کرده و به آنان هشدار داده که برای پذیرایی از زائران بازگشته از کربلا مراسمی برگزار نکنند.

استخبارات طالبان به ساکنان غرب کابل درباره احتمال حملات داعش هشدار داده و گفته که سطح تهدیدات امنیتی از سوی داعش «بالا» است و تاکید کرده که شیعیان باید برای مدتی از برگزاری برنامه‌های بزرگ و تجمعات خودداری کنند.

براساس یک پیام صوتی که یکی از ساکنان غرب کابل در اختیار ایراف قرار داده، در هشدار اداره اطلاعات طالبان گفته شده که بربنیاد گزارش‌های اطلاعاتی که در اختیار کمیسیون هماهنگی امنیتی نیز قرار گرفته، سطح تهدیدات در غرب کابل «بالا» است و خطر حمله داعش بر اجتماعات شیعیان در این منطقه وجود دارد.

استخبارات طالبان از عالمان دینی شیعه خواسته که با شرکت‌های سیاحتی و زیارتی تماس بگیرند و تاکید کنند که زائران را در مناطق پرازدحام از جمله غرب کابل به ویژه «جاده شهید مزاری» که منطقه‌ای شیعه‌نشین است، از ماشین‌ها پیاده نکنند و از زائران و خانواده‌های‌شان نیز خواسته شده که از برگزاری مراسم‌ استقبال، خودداری کنند.

در پی این هشدار، کمیسیون هماهنگی امنیتی از خانواده‌های زائران خواسته که آنان را در منطقه‌ای موسوم به «شهرک امید سبز» یا بخش‌های دیگر شهر کابل، از ماشین‌ها پیاده کنند.

گفته شده که استخبارات طالبان به مردم هشدار داده که برخی از اعضای داعش در غرب کابل حضور دارند و مصمم به حمله بر زائران کربلا هستند و اکیدا از مردم خواسته شده که این موارد را جهت حفظ جان‌شان در نظر بگیرند.

این هشدار در حالی به ساکنان شیعه‌مذهب غرب کابل داده شده که ظهر روز جمعه هفته گذشته، شماری از ساکنان ولایت دایکندی در مرز میان دایکندی – غور هدف تیرباران افراد مسلح ناشناس قرار گرفتند که در نتیجه آن، ۱۵ نفر شهید و سه تن دیگر زخمی شدند.

مسئولیت این حمله را گروه داعش بر عهده گرفت؛ اما رهبران طالبان از جمله مقام‌های ارشد امنیتی این گروه، هیچ واکنشی نسبت به این رویداد نشان ندادند.

هشدار استخبارات طالبان به ساکنان غرب کابل در حالی مطرح می‌شود که طالبان پیش از این بارها ادعا کرده‌اند که داعش در افغانستان سرکوب شده و امنیت سراسری برقرار گردیده است.

از جانب دیگر، گزارش‌های متعدد حاکی است که استخبارات طالبان، زائران بازگشته اربعین را مورد تفتیش و بازجویی قرار داده و از آنان در مورد دریافت ویزای ایران و عراق، سؤال کرده‌اند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=35432

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *