پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

سیل در افغانستان بیشترین آسیب را به زنان و کودکان وارد کرده است-هشدار درباره بارندگی شدید و وقوع سیلاب در چند ولایت افغانستان

به گزارش ایراف؛ پس از وقوع طوفان و سیلاب در چندین ولایت شرقی افغانستان در هفته گذشته حالا وزارت هوانوردی طالبان هشدار داده است که قرار است فردا یکشنبه ۸ ولایت افغانستان شاهد باران‌های شدید و سیلاب آنی باشد.

براساس اعلام این وزارت، احتمال بارش شدید باران در ولایت‌های بدخشان، نورستان، کنر، لغمان، ننگرهار، لوگر، پکتیا و خوست پیش‌بینی شده است.

این اداره پیش بینی کرده است که میزان بارندگی در نقاط مختلف این ولایت‌ها بین ۱۵ تا ۳۵ میلیمتر خواهد بود.

اداره هواشناسی طالبان همچنین گفته است که علاوه بر باران و سیلاب، احتمال وزش باد شدید در ولایت‌های شمال، غرب، جنوب، شرق و مرکز با سرعت ۵۰ تا ۹۰ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.

ولایت‌‌های مختلف افغانستان در فصل‌های مختلف سال به‌خصوص در تابستان شاهد بارندگی‌های شدید است که این کار همه ساله مردم را با مشکلات زیادی روبرو می‌کند و در اثر سیلاب‌های ناشی از بارندگی‌ها، علاوه بر تخریب زیر ساخت‌ها، باعث تخریب خانه‌های مسکونی و زمین‌های کشارزی مردم می‌شوند.

در هفته گذشته نیز ولایت ننگرهار در شرق افغانستان شاهد بارندگی شدید، طوفان و سیلاب بود که منجر به خسارات جانی و مالی برای مردم این ولایت گردید و علاوه بر کشته و زخمی شدن مردم، شماری از خانه‌ها، زیرساخت‌های دولتی و زمین‌های کشاورزی مردم تخریب شد.

این درحالی است که سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در این باره گفت: همکاران ما می‌گویند که ۷۳۴ خانواده به کمک‌های بشردوستانه فوری نیاز دارند. مرکز پذیرش در گذرگاه مرزی تورخم، که به عنوان نقطه اصلی ورودی برای افرادی که از پاکستان باز می‌گردند، به شدت تحت تاثیر طوفان قرار گرفته است.

پیشنهاد:   بارندگی و سیل در ولایت‌های مختلف افغانستان + تصاویر

براساس آمارهای رسمی در نتیجه تندبادهای شدید و باران روز دوشنبه در ولایت ننگرهار، ۵۲ تن جان باختند و حدود ۳۵۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.

در همین حال سازمان بین المللی حفاظت از کودکان دیروز سه شنبه اعلام کرد که در اثر بارندگی و سیلاب در ولایت‌های ننگرهار، لغمان و کنر دست‌کم ۴۰ نفر کشته شده و ۴۰۰ خانه نیز تخریب شده‌اند.

بنا بر گزارش‌ها تا هنوز شماری از موسسات غیر دولتی از جمله برنامه جهانی غذا و وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طالبان به این ولایت رفته و ارزیابی را برای توزیع کمک‌ها به خانواده‌های آسیب دیده آغاز کردند.

این در حالی است که در چند روز اخیر، بارندگی های شدید و سیلاب در ولایت‌های ننگرهار، نورستان، کنر، بدخشان، پنجشیر شماری از جاده ها، زمین های کشاورزی و باغ ها را ویران کرده و خسارات هنگفت مالی را به مردم وارد کرده است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=29784

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *