پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Wednesday, 18 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

اخراج بیش از 7 هزار مهاجر افغانستانی از پاکستان طی 10 روز گذشته-طالبان از آمادگی خود برای اختصاص زمین به مهاجران بازگشته به افغانستان خبرداد_ ایراف

به گزارش ایراف؛ مقامات طالبان می‌گویند که آماده توزیع زمین در ۲۹ ولایت برای ساخت ۴۶ شهرک برای مهاجران بازگشته از کشورهای همسایه هستند.

سرپرست وزارت شهرسازی و مسکن طالبان می‌گوید که پس از تأیید کمیته تثبیت و کمیته اسکان دایمی که مربوط به این وزارت است، این زمین‌ها را به مهاجرین شناسایی شده توزیع خواهد کرد.

او در ادامه فزود که مهاجرین خود باید در این زمین‌ها خانه بسازند.

سرپرست وزارت شهرسازی و مسکن طالبان در ادامه گفته است که بررسی‌ها برای توزیع زمین به مهاجرین در چهار ولایت دیگر، پنجشیر، بامیان، خوست و غزنی ادامه دارد.

این درحالی است که سازمان ملل متحد گفته است که از نوامبر ۲۰۲۳، بیش از شش صد هزار مهاجر افغان از پاکستان اخراج شده‌اند.

حکومت پاکستان از نوامبر سال گذشته میلادی روند اخراج یک میلیون مهاجر افغان بدون اسناد اقامت را آغاز کرد و این روند همچنان ادامه دارد.

ایران هم روند اخراج هزاران افغان مهاجر فاقد اسناد اقامتی قانونی را از ماه‌های گذشته آغاز کرده‌است.

وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان طالبان ۱۰ روز قبل اعلام کرد که در ماه‌های اخیر روزانه بیش از هزار شهروند افغان از ایران و پاکستان اخراج شده‌اند.

این وزارتخانه افزوده است که در یک هفتۀ اول مردادماه بیش از ۱۷ هزار افغان از ایران و پاکستان به افغانستان برگشت داده شده‌اند.

پیشنهاد:   مهاجرین می توانند از خدمات بیمه‌ای برخوردار شوند
لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=31685

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *