نیمی از مردم افغانستان در فقر به سر می‌برند

به گزارش ایراف، الکساندر ماتیو مدیر منطقه‌ای آسیا در فدراسیون جهانی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر برای آسیا گفت که بحران بشری در افغانستان تنها با برطرف شدن بن بست دیپلوماسی اتفاق میفتد که مانع تجارت و سرمایه‌گذاری در این کشور شده است.

الکساندر ماتیو در گفتگو با بخش رسانه‌ای صلیب سرخ گفت: درک می‌کنم که مسئله بسیار پیچیده است، اما تنها راه برای کاهش وابستگی به کمک‌های بشردوستانه، رفع همین بن‌بست دیپلماتیک است.

ماتیو با اشاره به اجرای طرحی که به ۴۵ هزار کودک رسیدگی خواهد کرد گفت: وضعیت کلی در کشور نشان می‌دهد که حدود ۲۳ تا ۲۵ میلیون تن نیازمند کمک هستند و حدود ۱۰ درصد از جمعیت سوتغذیه دارند که بیشترشان کودک هستند، بنابراین تعداد بسیار بالایی درگیرند.

فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال‌احمر پیش تر در بیانیه ای اعلام کرده بود که بحران سوءتغذیه در میان ۳.۲ میلیون کودک و ۸۴۰ هزار زن باردار و شیرده در افغانستان مشاهده می شود.

با وجود پروژه های اقتصادی و تجاری که طالبان با کشورهای منطقه در دستور کار دارند اما هنوز نتوانسته‌اند مشکل بیکاری عمده مردم را حل کنند و پاسخگوی مشکلات بیشمار اقتصادی در کشور باشند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=39005

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *