به گزارش ایراف، سهیل شاهین، ارقام ارائه شده شاخص گرسنگی جهانی در مورد افغانستان مبنی بر اینکه ۶ درصد از کودکان زیر پنج سال افغانستان از کمبود غذا می‌برند را نادرست خوانده و گفت که این ارقام دقیق نیستند.

شاهین در اظهاراتش با اسپوتنیک افزود: ما پیشنهاد می کنیم که یونیسف و برنامه جهانی غذا با وزارت بهداشت و درمان در مورد سوء تغذيه در افغانستان مطالعاتی انجام دهد تا ارقام دقیق مشخص شود.

رئیس دفتر سیاسی طالبان در قطر گفت که درمانگاه‌های مختلف در سطح همه شهرها زیر نظر وزارت بهداشت و درمان افغانستان برای علاج سوتغذیه، خدمات لازم را ارائه می‌دهند.

به گزارش شاخص گرسنگی که در ۲۲ مهرماه اعلان شد در سال ۲۰۲۴ افغانستان در جایگاه ۱۱۶ از میان ۱۲۷ کشور جهان قرار گرفت و این به معنای زنگ هشدار جدی در مورد شهروندان این کشور است.

طبق این گزارش حدود ۶ درصد کودکان در افغانستان از کمبود غذا می‌میرند و تقریباً یک سوم جمعیت افغانستان دچار سوءتغذیه هستند.

برنامه جهانی غذا (WFP) نیز در ۲۰ مهر اعلام کرد که از ماه می تا اکتبر سال جاری میلادی حدود ۱۲.۴ میلیون شهروند افغان با ناامنی غذایی روبه‌رو بودند.

طبق گزارش سازمان ملل در افغانستان یک نفر از هر ۱۰ کودک زیر ۵ سال از سوء تغذیه رنج می‌برد و ۴۵ درصد نیز به دلیل تغذیه نامناسب دچار کوتاهی قد هستند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=38032

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *