حمله مرگبار اسرائیل به یک مدرسه سازمان ملل: 35 نفر شهید شدند-ایراف

به گزارش ایراف، در پی حمله ارتش اسرائیل به یک مدرسه سازمان ملل در اردوگاه نصیرات که در آن آوارگان فلسطینی جای داده شده بودند، دست کم 35 نفر شهید شدند.

ارتش رژیم صهیونسیتی با تایید این حمله مدعی شد که این مدرسه پایگاهی برای نیروهای حماس و جهاد اسلامی فلسطین بوده است.

ارتش رژیم صهیونسیتی در راستای توجیه این اقدام شنیع خود گفت که 20 یا 30 نیروی حماس و جهاد اسلامی که در حمله 7 اکتبر نقش داشتند، در این مدرسه حضور و از آن به عنوان پایگاه استفاده کردند.

ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای که در همین رابطه در حساب رسمی ایکس خود منتشر کرده، مدعی شده است که  قبل از حمله اقداماتی برای کاهش احتمال آسیب به افراد غیرنظامی انجام داده است.

این حمله در ساعات اولیه صبح پنجشنبه رخ داد که دست کم 35 نفر از جمله 23 کودک و زن شهید شدند.

ایمن راشد یکی از ساکنان این پناهگاه به روزنامه گاردین گفت خانواده‌هایی که در کلاس‌های درس بودند، هدف قرار گرفته‌اند.

موشک‌ها به طبقات دوم و سوم مدرسه السردی در دیرالبلاح اصابت کرد، جایی که سازمان ملل اعلام کرد حدود ۶هزار نفر در آن زندگی می‌کنند. مدارس و پناهگاه‌های پناهندگان مکان‌هایی است که طبق قوانین بین‌المللی درگیری در آنها نباید صورت بگیرد.

ویدئوهایی در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که بسیاری از کشته شده‌ها به بیمارستان الاقصی منتقل شدند.

همچنین رژیم صهیونسیتی خبر داد که نیروهای نظامی  این رژیم در مناطق شرقی بریج و شرق دیرالبلح عملیات های خود را آغاز کرده‌اند.

این حمله درحالی مرگبار توصیف شده که سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرد که از روز سه شنبه حداقل 70 کشته و بیش از 300 زخمی که بیشتر آن‌ها کودکان و زنان هستد.

پس از حملات شدید اسرائیل در مرکز غزه به بیمارستان الاقصی منتقل شده‌اند. این درحالی است که با بسته شدن گذرگاه رفح به مصر، دیگر انتقال پزشکی برای مجروحان وجود ندارد.

به گفته مقامات بهداشتی در غزه هزاران شهید دیگر زیر آوار مدفون هستند. حمله نظامی اسرائیل به غزه بیش از000 تلفات انسانی برجای گذاشته است که عمدتاً غیرنظامی هستند.

لازم به ذکر است دوگزارش تازه امنیت غذایی نشان می‌دهد که در ماه‌های اخیر بر اثر گرسنگی شدید بسیاری از فلسطینی‌ها در غزه جان خود را از دست داده اند و سوء تغذیه به کودکان آسیب جدی و دائمی زده است.

پیشنهاد می شود: سفر رئیس سیا به منطقه | برنامه آمریکا برای افغانستان و غزه چیست؟

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=23576

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها