حزب اسلامی: مردم تصمیم طالبان را بپذیرند یا روز عرفه را؟-ایراف

به گزارش ایراف، صفحه دیلی شهادت نزدیک به حزب اسلامی افغانستان وابسته به گلبدین حکمتیار در واکنش به تصمیم طالبان در مورد روز اول عید قربان که دوشنبه هفته آینده را به عنوان روز اول عید اعلام کرده است، گفت که مردم افغانستان متعجب و نمی‌دانند که تصمیم طالبان را قبول کنند یا روز عرفه حجاج را.

این صفحه در حساب رسمی ایکس خود تصمیم طالبان مبنی بر اینکه روز دوشنبه را عید قربان اعلام کرد نوشته است که «متاسفانه، فتوای عید قربان هم به مثل فتوای عید فطر رد خواهد شد. حقیقت این است که روز شنبه آینده عرفه و یکشنبه روز اول عید قربان است: روزی که طالبان آن را روز اول ماه «ذوالحجه» اعلام کردند، دو روز از آن گذشته بود و همه به آسانی می‌توانستند ماه را ببیند».

حزب اسلامی در مورد این تصمیم طالبان افزوده است که آنها فعلا دو مسیر برای انتخاب در پیش رو دارند یا اینکه دوباره روز یکشنبه آینده را روز اول عید اعلام کنند و یا هم اینکه بر تصمیم خود متعهد بمانند و همراه با پاکستان دوشنبه را به عنوان روز اول عید قربان انتخاب کنند.

وزارت حج و اوقاف و کمیته رویت ماه حکومت سرپرست افغانستان دوشنبه هفته آینده را به عنوان عید قربان اعلام کردند این درحالی است که عربستان سعودی روز یکشنبه را به عنوان روز اول عید قربان اعلام کرده است.

در بیانیه دادگاه عالی طالبان آمده است که براساس اطلاعات مرکز و ولایات کمیته رویت هلال حکومت سرپرست در بیشتر ولایات تعداد بیشتری از هم وطنان ماه ذوالجحه الحرام را دیده و به محاکم شهادت داده و شهادت آنها شرعا معتبر است.

بنابراین، فردا شنبه تاریخ اول ماه ذی‌الحجه الحرام سال 1445 ه.ق مصادف به 19 ماه خرداد سال 1403 ه.ش می‌باشد.

بنابراین، تاریخ 10 ذی الحرام مصادف به تاریخ 29 ماه خرداد سال 1403 روز دوشنبه روز اول عید قربان می‌باشد.

حزب اسلامی با انتقاد به این تصمیم طالبان معتقد است که مردم افغانستان اکنون نمی‌دانند که روز عرفه حجاج را در نظر بگیرند یا تصمیم طالبان را.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=24294

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها