جمعه 30 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف؛ ایلنا گلادکوا، کمیسر عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در بازدید از مراکز ارائه خدمات بهداشتی به مهاجران افغانستانی از خدمات پزشکی ایران به پناهندگان مقیم ایران قدردانی کرد.

او خاطرنشان کرد: ایران یکی از بزرگترین کشورهای جهان در موضوع میزبانی از پناهندگان است.

این مقام سازمان ملل افزود: در چهار دهه گذشته، کمیسری عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در پروژه‌های مشترک در زمینه امور پناهندگان با جمهوری اسلامی همکاری داشته است.

این درحالی است که در مورد تحصیل پناهندگان در ایران، همه کودکان افغانستانی از فرصت دسترسی به امکانات آموزشی برابر با آنچه دانش آموزان ایرانی دریافت می‌کنند، برخوردارند.

ایران در بیش از چهاردهه گذشته میزبان جمعیت زیادی از مهاجران افغانستانی بوده است. همچنین پس از بازگشت دوباره طالبان به قدرت در افغانستان ایران تنها کشوری بود که درب سفارت خود را به روی شهروندان افغانستان نبست.

این در حالی است که ایران در طول ده‌ها سال گذشته علی رغم تحریم‌های ظالمانه بین‌المللی، میزبان میلیون‌ها پناهنده افغانستانی بوده است؛ تحریم‌هایی که بیش از همیشه مردم ایران و اقشار آسیب‌پذیر ساکن این کشور از جمله مهاجرین افغانستانی را هدف قرار داده است.

از سوی دیگر، میزبانی سخاوتمندانه جمهوری اسلامی ایران از میلیون‌ها پناهنده خارجی که اکثریت آنها را مهاجرین افغان تشکیل می‌دهند هیچگاه آنگونه که بایسته بوده از سوی جامعه بین‌المللی مورد توجه قرار نگرفته است.

بر بنیاد اظهارات مقامات ایرانی و اعترافات سازمان‌های بین‌المللی، تعداد بسیار اندکی از مهاجرین مقیم ایران تحت پوشش کمک‌های جهانی هستند و مساعدت‌های ناچیزی دریافت کرده‌اند.

این در شرایطی است که پس از فروپاشی نظام جمهوریت و به قدرت رسیدن طالبان، شمار پناهجویان غیرمجاز افغانستانی در ایران به طور قابل توجهی افزایش یافت؛ هجویانی که از سوی هیچ سازمان بین‌المللی تحت پوشش قرار نمی‌گیرند و حمایتی دریافت نمی‌کنند.

پیشنهاد:   بازداشت ۲۳ پناهجوی خارجی از سوی پلیس ترکیه
لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=33278

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *