پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

تردد اتباع خارجی در ایام اربعین از مرز چذابه-ایراف

به‌ گزارش ایراف، احمد وحیدی، وزیر کشور ایران در بازدید از مرز چذابه اظهار کرد: امروز از مرزهای خسروی و مهران و سپس چذابه بازدیدی صورت گرفت و طبق توافق با وزیر کشور عراق مقرر شد در این بازدیدها کم‌وکاستی‌ها برطرف و اقدامات لازم صورت گیرد.

وی افزود: تلاش‌ها از سوی استاندار خوزستان و مسئولان امر برای تردد آسان زائران در ایام اربعین از مرزهای خوزستان در حال انجام است.

وزیر کشور ایران با بیان اینکه در سال گذشته مجموع تردد زائران اربعین از دو مرز مهران و شلمچه بالغ بر ۳۸ درصد بوده است

وی در ادامه گفت: بیشترین عبور و مرور زائران در سال‌های گذشته در مرزهای مهران، شلمچه و چذابه بوده است. 

وی ادامه داد: خوزستانی‌های عزیز میزبانی بسیار خوبی از زائران حسینی انجام داده‌اند و قطعا امسال نیز به صورت شایسته‌ای پذیرای زائران خواهند بود.

احمد وحیدی در خصوص تردد اتباع خارجی بیان کرد: طرف عراقی در نظر دارد، زائران غیرایرانی را از یک مرز پذیرش کند که مرز چذابه برای این امر در نظر گرفته شده است، لذا «چذابه» مرز تردد امسال اتباع برای حضور در مراسم اربعین خواهد بود.

در سال‌های گذشته نیز اتباع خارجی در ایام اربعین از مرز چذابه تردد می‌کردند. پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین حسینی در خوزستان هستند. هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین حسینی عازم کشور عراق می‌شوند.

پیشنهاد:   درخواست سناتور پاکستانی برای بازگشایی مرزهای تجاری به روی افغانستان
لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=28849

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *