شنبه 16 سرطان/تیر 1403 برابر با Saturday, 6 July , 2024
استقبال ایرانیان خارج از کشور از حضور پای صندوق‌های رای-ایراف

به گزارش ایراف، علیرضا محمودی، رئیس ستاد انتخابات خارج از کشور امروز (جمعه) هشتم تیر ماه در نشستی خبری که در محل ستاد انتخابات خارج از کشور برگزار شد گفت: استقبال پرشوری از سوی ایرانیان خارج از کشور برای شرکت در انتخابات صورت گرفته است.

محمودی افزود: پلیس در این کشورها همکاری خوبی را صورت داده است. از زمان آغاز رای گیری در کشورهای اروپایی شاهد حضور پرشور ایرانیان بودیم.

محمودی اظهار داشت: رای گیری هیچ شعبه اخذ در خارج از کشور پایان نیافته است که آرای آن شمارش شود.

رئیس ستاد انتخابات خارج از کشور عنوان کرد که رای‌گیری در شهرهای جده و ریاض عربستان در حال انجام است.

وی عنوان کرد که رای گیری در ۱۳۸ نمایندگی ایران در خارج از کشور و در ۳۴۴ شعبه اخذ رای در حال انجام است و تعرفه‌ها و اقلام لازم برای این دور از انتخابات و در صورت لزوم برای دور دوم برای نمایندگی‌ها ارسال شده و آمادگی لازم در نمایندگی‌ها وجود دارد و مشکل خاصی وجود ندارد.

محمودی با بیان اینکه دولت کانادا برای استقرار صندوق اخذ رای در این کشور اجازه نداد، عنوان کرد: با هماهنگی دفتر حفاظت منافع ایران در واشنگتن و نمایندگی در نیویورک در مرز کانادا و آمریکا در بوفالو و سیاتل صندوق‌های اخذ رای قرار داده شده تا هموطنان ایرانی بتوانند در این دور از انتخابات شرکت کنند.

محمودی همچنین درباره سقف زمانی برای اخذ آرا در خارج از کشور گفت: قانون انتخابات بر حداقل ۱۰ ساعت تأکید دارد و در نمایندگی‌های ما در خارج از کشور بر عهده رئیس نمایندگی گذاشته می‌شود که در صورت لزوم ساعت اخذ رای را تمدید کند.

پیشنهاد می شود: شرکت ایرانیان مقیم افغانستان در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=26673

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها