اتحادیه اروپا 150 میلیون یورو به مردم و مهاجران افغانستانی کمک کرد-تاکید اتحادیه اروپا بر حمایت از مردم افغانستان_ایراف

به گزارش ایراف؛ کمیسیون اتحادیه اروپا اعلام کرده است که در ادامه کمک‌های بشردوستانه به افغانستان این اتحادیه ۱۵۰ میلیون یورو به افغان‌ها در داخل و بیرون از افغانستان اختصاص داده است.

در خبرنامه کمیسیون اتحادیه اروپا آمده است که این کمک برای رسیدگی به نیازمندان در افغانستان و مهاجران افغان در ایران و پاکستان به مصرف خواهد رسید.

در این خبرنامه تصریح شده است که کمک‌های اتحادیه اروپا برای آسیب‌پذیرترین شهروندان افغانستان در زمینه تهیه مواد خوراکی، سرپناه و ارایه خدمات بهداشتی ادامه خواهد یافت.

این درحالی است که حسن کاظمی قمی؛ نماینده ویژه رئیس جمهور ایران در امور افغانستان در روزهای گذشته در نشست خبری نشست منطقه‌ای تهران گفت: حدود 6 میلیون مهاجر افغانستانی در ایران زندگی می‌کنند و 750 هزار دانش آموز افغانستانی در مدارس ایران تحصیل می‌کنند.

در همین حال؛ صندوق امانی ویژه سازمان ملل متحد برای افغانستان اعلام کرده است که دانمارک ۷.۲۹ میلیون دلار به افغانستان کمک کرده است.

این صندوق امروز (دوشنبه، ۲۱ خرداد) با نشر پستی در ایکس گفته است که این سومین دور کمک دانمارک به افغانستان است.

صندوق امانی ویژه‌ی سازمان ملل متحد برای افغانستان گفته است که از این کمک برای تقویت تلاش‌های یک‌پارچه جهت ارائه‌ی خدمات به مردم افغانستان، از جمله در زمینه‌ی توانمندسازی زنان، تغییرات اقلیمی و راه‌حل با داوم برای آوارگان و عودت‌کنندگان استفاده می‌شود.

صندوق امانی ویژه سازمان ملل متحد برای افغانستان در دی ماه سال گذشته‌ نیز اعلام کرده بود که دانمارک ۶.۲ میلیون دلار به افغانستان کمک کرده است.

همچنین هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه ملل متحد می‌گوید که ۲۳.۷ میلیون نفر از جمله ۹.۲ میلیون کودک در افغانستان به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

اوچا پیش از این اعلام کرد میلیون‌ها نفر در افغانستان با «ناامنی غذایی» مواجه هستند.

اوچا ناامنی غذایی، شرایط سیاسی، رویدادهای طبیعی و شیوع بیماری‌های واگیر را از عوامل فقر در افغانستان دانست.

 

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=24095

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها