دوشنبه 26 سنبله 1403 برابر با Monday, 16 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف؛ معاون نظامی نهاد اصلاح و تربیت زندانیان طالبان گفته است که ما به فکر شکنجه زندانیان نیستیم، بلکه به فکر تربیت و اصلاح آنها هستیم.

این مقام طالبان به مسئولان زندان‌های افغانستان توصیه کرد که با زندانیان خوب رفتار کنند و به امر آموزش و پرورش آنها توجه بیشتری داشته باشند.

این درحالی است که کاتارینا ریتز، رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در افغانستان (ICRC) در دیدار با عبدالواسع، رئیس عمومی دفتر مقام عالی نخست وزیر طالبان از همکاری مسئولان طالبان در زمینه دسترسی به زندانیان و تفاهم‌نامه انجام شده با این کمیته در خصوص زندانیان تشکر کرد.

او با تاکید بر اینکه از طریق برنامه ظرفیت‌سازی تسهیلات بیشتری برای کارمندان اداره زندان‌ها فراهم شده و ابراز امیدواری کرد که زندان‌های افغانستان بهتر مدیریت بهتر شود.

چندی پیش کاظم غریب آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه‌قضاییه ایران اعلام کرد که شهروندان افغانستان ۹۵ درصد زندانیان خارجی در این کشور را تشکیل می‌دهند.

معاون امور بین الملل قوه قضاییه همچنین افزوده است که پیگیری‌های لازم برای انتقال محکومان واجد شرایط در جریان است که امیدواریم به نتیجه برسد.

پیش از این نیز در خردادماه سال جاری، عسکر جلالیان، معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری و رئیس کمیته انتقال محکومان با اشاره به شرایط مطلوب زندان‌های کشور در مقایسه با دیگر کشورها، گفت: اکنون بالغ بر هشت هزار زندانی خارجی در داخل کشور داریم.

او افزود بیشترین آمار زندانیان خارجی در زندانی‌های ایران مربوط به افغانستان است و تلاش ما این است که همه آنها را به کشورشان بازگردانیم، اما در افغانستان به دلیل ضعف‌های زیرساختی این امکان مهیا نشده است چون زندانیانی که به کشور متبوع خود منتقل می‌شوند باید ادامه دوران محکومیت را در زندان‌های کشور خود بگذرانند.

پیشنهاد:   واکنش‌های گسترده به قانون «امر به معروف» طالبان: از همذات‌پنداری با داعش تا حذف زنان

معاون وزیر دادگستری از آغاز مرحله جدید انتقال زندانیان اتباع افغانستان خبر داده و گفته بود: نظام حقوق داخلی در افغانستان از سامان خوبی برخوردار نیست و در حال رایزنی هستیم تا نشست مشترکی با کمیته انتقال محکومان افغانستان داشته باشیم و راهکارهایی را برای انتقال زندانیان شناسایی کنیم تا زندانیان افغانستانی به کشور خود بازگردانده شوند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=29461

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *