شنبه 16 سرطان/تیر 1403 برابر با Saturday, 6 July , 2024
کشته شدن ۵ نظامی رژیم صهیونیستی توسط نیروهای خودی

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که روز چهارشنبه در جریان شلیک اشتباه تانک های خودی، پنج نظامی این رژیم کشته شدند. این در حالی است که عملکرد رژیم نتانیاهو در جنگ غزه به انتقادهای تند و خشم یوآو گالانت، وزیر جنگ این رژیم منجر شده است.

به گزارش ایراف، این پنج نظامی صهیونیست که در یکی از مرگبارترین حوادث از زمان آغاز جنگ کشته شده اند، در منطقه جبالیا در شمال غزه که در روزهای اخیر هدف حملات بی‌رحمانه رژیم صهیونیستی قرار دارد، هدف نیروهای خودی قرار گرفته اند.

به گفته ارتش رژیم صهیونیستی این اتفاق زمانی رخ داد که نظامیان در جبالیه مورد اصابت تیراندازی تانک های خودی قرار گرفته اند.

این پنج نفر از اعضای گردان 202 تیپ چتربازان بودند. علاوه بر این، هفت نظامی در نتیجه این حمله زخمی شده اند.

ارتش اسرائیل در همین رابطه اعلام کرده که در حال بررسی علت شلیک گلوله ها و این موضوع است آیا این نظامیان با نیروهای طرف مقابل اشتباه گرفته شده اند یا خیر.

پیش از این نیز، در اتفاقی دیگر سه گروگان صهیونیست نیز هدف حملات خودی قرار گرفته بودند.

این اتفاق در حالی رخ داده است که رژیم صهیونیستی در روزهای گذشته حملات خود را به رفح و جنوب نوار شدت بخشیده. گفتنی است که این حملات در حالی بالا گرفته است که به گفته سازمان ملل حدود 600 هزار فلسطینی از رفح فرار و 100 هزار نفر دیگر هم به موازات تجدید جنگ در شمال آواره شده اند.

در پی هشدار ارتش رژیم صهیونیستی مبنی بر تلاش های حماس برای بازسازی قابلیت های نظامی خود، درگیری های شدید دوباره در شمال شعله ور شد.

به گفته خبرنگاران و شاهدان، جنگنده های رژیم صهیونیستی بار دیگر مناطقی در سراسر غزه از جمله شهر غزه، منطقه زیتون، جبالیا و کمپ آوارگان نصیرات را هدف قرار دادند. اما باید گفت که تمرکز اصلی رژیم صهیونیستی بر رفح است جایی که بیش از یک میلیون غیرنظامی در آنجا پناه گرفته اند.

از طرف دیگر، بنیامین نتانیاهو تحت فشار فزاینده ای از سوی حامیان خود برای ارائه طرحی برای غزه پس از جنگ قرار گرفته است و روز چهارشنبه با انتقادهای عمومی بی سابقه ای در کابینه خود در این رابطه رو به رو شد.

به طوری که وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، یوآو گالانت در یک بیانیه تلویزیونی ضمن انتقاد تند از نتانیاهو  مطرح کرد که رژیم او درباره تعیین تکلیف وضعیت غزه هیچ برنامه ای ندارد و از نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواست که این مسئله را علناً بیان کند.

این در حالی است که پس از گذشت هفت ماه از آغاز نسل‌کشی رژیم صهیونیستی، نیروهای اسرائیلی دوباره  درگیری های شدیدی را در مناطقی از شمال غزه انجام داده اند که قبلاً گفته بود که پاکسازی شده بود.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=19991

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها