پاکستان و ترکیه درباره ثبات و امنیت در افغانستان گفتگو کردند-ایراف

در جریان سفر هاکان فیدان، وزیرخارجه ترکیه به اسلام آباد دو طرف درباره تقویت ثبات و امنیت در افغانستان رایزنی کردند.

به گزارش ایراف، هاکان فیدان در جریان یک نشست خبری اعلام کرد که خواست مشترک اسلام آباد و آنکارا این است که شهروندان افغانستان صلح و امنیت دائمی را تجربه کنند.

او همچنین افزود که آنچه در افغانستان اتفاق می افتد، تاثیری مستقیم بر وضعیت پاکستان دارد.

بحث و گفتگو پیرامون مسائل مرزی افغانستان و پاکستان و مسئله تروریسم از محورهای رایزنی دوطرف بوده است.

هفته گذشته منطقه مرزی افغانستان و پاکستان در ولایت پکتیا شاهد درگیری مرزی بین دوطرف بود که منجر به بسته شدن گذرگاه مرزی تورخم به مدت چهار روز شد. هرچند این درگیری پس از آنکه 10 نفر زخمی و کشته شدند پایان یافت، اما در جریان نزدیک به سه سال گذشته تنش های مرزی بین افغانستان و پاکستان شدت یافته است.

در همین رابطه، شبکه خبری تحلیلی اوراسیا در تحلیل تازه خود آورده است که میزان حمله بر پاسگاه های پاکستان در مرز با افغانستان افزایش یافته است. 

به طوری از آغاز سال 2024 تاکنون حدود هفت حمله بر پاسگاه های مرزی با افغانستان رخ داده است که در نتیجه این حملات 24 نفر از دو طرف کشته شده اند.

از طرف دیگر، پاکستان شاهد افزایش حملات تروریستی در سه سال اخیر بوده است. در ماه گذشته تحریک طالبان پاکستانی در بیانیه ای اعلام کرده است این گروه تنها در ماه آوریل 96 حمله در پاکستان انجام داده اند که در نتیجه آن 243 تن از نیروهای امنیتی پاکستان کشته شده اند.

این در حالی است که دولت پاکستان همواره مدعی است که تحریک طالبان پاکستانی از خاک افغانستان علیه این کشور فعالیت انجام می دهد. در واقع، پاکستان افغانستان را عامل اصلی ناامنی های سه سال اخیر خود می داند، اما در مقابل، طالبان ضمن رد این ادعا، معتقد است که داعش از خاک این کشور حملات خود را به افغانستان انجام می دهند.

پیشنهاد می شود:افزایش حمله به پاسگاه های پاکستان در مرز با افغانستان

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=20991

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها