واشنگتن: عدم آزادی زندانیان آمریکایی مانع «تعامل مثبت» با افغانستان است

سخنگوی وزارت خارجه‌ آمریکا خواهان آزادی فوری شهروندان زندانی این کشور از سوی حکومت سرپرست افغانستان شده و گفته است که بازداشت شهروندان آمریکایی مانع مهمی برای تعامل مثبت است.

به گزارش ایراف، متیو میلر؛ سخنگوی وزارت خارجه‌ آمریکا در یک نشست خبری بازداشت شهروندان آمریکایی توسط حکومت سرپرست افغانستان را «مانع مهم برای تعامل مثبت» خوانده است.

وی درباره‌ گروگان‌های امریکایی در زندان افغانستان گفته است که آمریکا خواستار آزادی فوری و بدون قیدوشرط شهروندان آمریکایی از زندان‌های افغانستان است.

میلر افزوده: «مقام‌های ایالات متحده به‌طور مداوم و پیوسته، از جمله در دیدار با نمایندگان طالبان بر آزادی فوری و بدون قیدوشرط آمریکایی‌های بازداشت‌شده در افغانستان تأکید و خاطرنشان کرده‌اند که این تنش‌ها مانع مهمی برای تعامل مثبت است.»

گفته می‌شود که شماری از شهروندان آمریکایی، از جمله رایان کوربت در زندان های حکومت سرپرست افغانستان هستند، اگرچه آمار دقیقی در این زمینه در دست نیست.

حکومت سرپرست افغانستان درباره‌ دلیل بازداشت شهروندان امریکایی، از جمله کوربت تاکنون چیزی نگفته‌ است.

پیشتر العربیه گزارش داده بود که امریکا به‌دنبال مبادله‌ رایان کوربت با دستیار افغانستانی اسامه بن لادن؛ رهبر پیشین القاعده است.

براساس این گزارش، توافق میان دو طرف نهایی شده است. مقام‎‌های امریکایی و حکومت سرپرست افغانستان تاکنون در این مورد اظهار نظر نکرده‌اند.

حکومت سرپرست افغانستان به‌ تازگی با میانجی‌گری قطر، یک شهروندان اتریشی را از زندان خود آزاد کرد.

افغانستان سال گذشته هم یک گروگان آمریکایی را با حاجی بشر نورزی، یکی از قاچاقچیان «بزرگ» مواد مخدر مبادله کرده بود.

مجاهد پیش تر گفته بود: از موضوع بازگشایی سفارت امریکا در افغانستان استقبال می‌کنیم 

پیشنهاد:   آمریکا: تعامل با طالبان یک ضرورت است
لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=7824

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *