شنبه 17 سنبله 1403 برابر با Saturday, 7 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

هیچگونه همکاری نظامی با رژیم صهیونیستی نداریم

وزارت دفاع ترکیه اعلام کرده است که این کشور هیچ‌گونه همکاری نظامی با رژیم صهیونیستی ندارد.

به گزارش ایراف، وزارت دفاع ترکیه، سه‌شنبه‌شب، ۷ فروردین اعلام کرد که آنکارا هیچ‌گونه فعالیت و همکاری مشترک در زمینه آموزش و صنایع نظامی با رژیم صهیونیستی ندارد.

این وزارت در بیانیه‌ای گفت که ترکیه «همیشه» در کنار فلسطینی‌ها ایستاده است و نمی‌تواند در هیچ اقدامی که به آنان آسیب برساند، شرکت کند.

وزارت دفاع ترکیه همچنین تاکید کرده است که صنایع دفاعی این کشور هیچ‌گونه فعالیتی در حوزه همکاری با رژیم صهیونیستی در زمینه صنایع نظامی ندارد.

براساس گزارش خبرگزاری آناتولی، پیشتر رجب طیب اردوغان؛ رییس جمهور ترکیه گفته بود که بنیامین نتانیاهو؛ نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با جنایات در غزه نام خود را در کنار هیتلر، موسولینی و استالین به‌عنوان «نازی‌های عصر» ثبت کرده است.

اردوغان همچنین به تاریخ ۴ مارس و پس از نشست هیأت دولت این کشور در آنکارا گفته بود که مشخص است چه کسانی از کشتار مردم غزه حمایت می‌کنند و چه کسانی زمینه این کشتار را فراهم کرده‌اند.

او در آن زمان تاکید کرده بود که کشورش به انجام هر کاری که بتواند برای حل بحران غزه کمک کند، ادامه خواهد داد.

این در حالی است که پیش از حمله رژیم صهیونیستی بر غزه در ۷ اکتبر گذشته، گزارش‌هایی در مورد همکاری نظامی آنکارا با تل‌آویو منتشر شده بود.

با این حال، ترکیه همچنان به روابط سیاسی و اقتصادی خود با رژیم صهیونیستی ادامه داده و حتی گفته می‌شود که پس از آغاز نسل‌کشی این رژیم در غزه، روابط تجاری ترکیه و اسرائیل ۳۵ درصد رشد داشته است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=11341

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *