هشدار درباره یک تهدید جدی علیه امنیت ملی آمریکا

مایک ترنر، رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای مبهم نسبت به یک «تهدید جدی امنیت ملی» که آمریکا با آن روبروست هشدار داده است. کاخ سفید گفته که این تهدید، فوری نیست.

به گزارش ایراف، مایک ترنر، نماینده جمهوری‌خواه، از جو بایدن خواست این تهدید را از حالت محرمانه خارج کند هرچند جزئیاتی ارائه نکرد.

کاخ سفید گفته است که این تهدید فوری نیست، اما رهبران کنگره آمریکا این هفته در جریان قرار خواهند گرفت.

قانون‌‌گذاران آمریکایی تا روز جمعه وقت دارند اطلاعات امنیتی موجود درباره این تهدید را مرور کنند.

آقای ترنر در بیانیه‌ای که کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا در شبکه اجتماعی «ایکس» منتشر کرد، گفت که این کمیته «اطلاعاتی را درباره یک تهدید جدی امنیت ملی در اختیار کلیه اعضای کنگره گذاشته است.»

این بیانیه اضافه کرد: «من از پرزیدنت بایدن درخواست می‌کنم کلیه اطلاعات مربوط به این تهدید را از حالت محرمانه خارج کند تا کنگره، دولت و متحدان ما بتوانند علنا در مورد اقدامات لازم برای پاسخ دادن به آن بحث کنند.»

یادداشتی که سه‌شنبه شب در اختیار اعضای مجلس نمایندگان آمریکا قرار گرفت، حاوی جزئیات کمی است و فقط اشاره می‌کند که این «مساله عاجل» به «یک توانایی نظامی بی‌ثبات‌کننده خارجی مرتبط است.»

برخی گزارش‌ها در رسانه‌های آمریکا حاکی است که این هشدار به تلاش‌های روسیه برای توسعه یک سلاح اتمی ضدماهواره‌ای مستقر در فضا مربوط است. روزنامه نیویورک تایمز به نقل از مقام‌های کنونی و سابق نوشت که این سلاح هنوز در مدار نیست.

پیشنهاد می شود: داعش در افغانستان تهدیدی برای امنیت منطقه و جهان است 

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=5817

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *