داعش توان حمله به نمایندگی‌های دیپلماتیک در افغانستان را ندارد

به دنبال ادعای نشریه آمریکایی نیویارک‌تایمز مبنی بر تهدید داعش علیه سفارتخانه‌های ایران، هند و چین در افغانستان، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی حکومت سرپرست افغانستان اعلام کرده‌ که داعش توانایی حمله به نمایندگی‌های دیپلماتیک در افغانستان را ندارد.

به گزارش ایراف، مجاهد در واکنش به ادعای نیویورک‌تایمز مبنی بر تهدید داعش برای حمله به سفارتخانه‌‌های چین، هند و ایران در افغانستان، می‌گوید که داعش تحت تعقیب نیروهای امنیتی قرار دارد و توانایی حمله به نمایندگی‌های دیپلماتیک در کشور را ندارد.

ذبیح‌الله مجاهد؛ سخنگوی حکومت سرپرست افغانستان همچنین ایجاد نگرانی از سوی کشورهای خارجی با هدف کاهش فعالیت‌های دیپلماتیک از سوی برخی از کشورها را ناموفق خوانده است.

مجاهد گفته: «داعش در افغانستان تحت تعقیب نیروهای امنیتی قرار دارد و ما متوجه فعالیت‌های آنان هستیم. ان‌شاءالله آن‌قدر توانایی ندارند که در مناطق دیپلماتیک حمله‌ای انجام دهند؛ چون مناطق دیپلماتیک تحت امنیت خاصی قرار دارند و نیروهای خاصی در آن‌جا موظف هستند.»

پس از حمله خونبار داعش به «سالن کنسرتی در مسکو»، نیویورک تایمز گزارش داد که اکنون این گروه تهدید کرده که به سفارتخانه‌‌های چین، هند و ایران در افغانستان حمله می‌کند.

این در حالی است که داعش مسئولیت حمله به دفتر کابلبانک در قندهار را نیز به عهده گرفت که در آن ده‌ها نفر کشته و زخمی شدند.

در این رابطه مطالعه ادعای آمریکا: داعش مستقر در افغانستان عامل حمله مسکو است پیشنهاد می شود.

پیشنهاد:   دستگیری چند عضو داعش در فرانسه به اتهام طراحی حمله بر افتتاحیه المپیک
لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=10926

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *