دوشنبه 26 سنبله 1403 برابر با Monday, 16 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

تحریک طالبان پاکستان در افغانستان

نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان مدعی شد پنج تا شش هزار عضو تحریک طالبان پاکستان در خاک افغانستان حضور دارند.

به گزارش ایراف، آصف درانی، نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان مدعی شد پنج تا شش هزار عضو تحریک طالبان پاکستانی (تی‌تی‌پی) در خاک افغانستان حضور دارند.

درانی این اظهارات را در نشست «صلح و آشتی افغانستان: منافع و گزینه‌های سیاست پاکستان» که توسط موسسه مطالعات صلح پاکستان (پی‌آی‌پی‌اس) راه‌اندازی شده بود، اعلام کرده است.

وی افزود که اسلام‌آباد در گذشته چندین بار از حکومت سرپرست افغانستان خواستار خلع سلاح تی‌تی‌پی و تسلیم‌ رهبران این گروه به دولت پاکستان شده است.

این مقام پاکستانی همچنین هند را متهم به حمایت از تی‌تی‌پی کرد و افزود این کشور از طریق همکاران افغانش به این گروه پول پرداخت می‌کند.

در همین حال، افراسیاب ختک، سناتور پیشین پاکستان چالش‌های موجود در این کشور، از جمله اقتصاد ناپایدار و افزایش افراط‌گرایی را ناشی از سیاست ناقص اسلام‌آباد در قبال حکومت سرپرست افغانستان عنوان کرد.

براساس گزارش بی‌آر، جنرال نعیم خالد لودهی، وزیر دفاع پیشین پاکستان هم در این نشست گفته است سیاست پاکستان در قبال حکومت سرپرست افغانستان تحت تأثیر عوامل خارجی بوده و بنابراین، اسلام‌آباد نتوانسته است از منافع اصلی این کشور محافظت کند.

بربنیاد اطلاعات، برخی از اشتراک کنندگان این نشست نیز خواستار بازنگری روابط پاکستان با حکومت سرپرست افغانستان از سوی دولت ائتلافی این کشور شده‌اند.

این در حالی است که حکومت سرپرست افغانستان پیش از این ادعای اسلام‌آباد در مورد حضور جنگجویان تحریک طالبان پاکستانی در افغانستان را رد کرده بود و گفته افغانستان جایی برای فعالیت تحریک طالبان پاکستان نیست.

پیشنهاد:   اکسپرس تریبون: افزایش تعامل منطقه با طالبان چالشی جدید برای پاکستان است

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=10323

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *