شنبه 16 سرطان/تیر 1403 برابر با Saturday, 6 July , 2024
بخشی از کمک‌های امریکا به افغانستان به گروه‌های تروریستی می‌رسد

مایکل مک کال، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در جریان برگزاری میزگرد این کمیته که در مورد شهروندان آمریکایی بازداشت شده در کشورهای مختلف از جمله افغانستان برگزار شده بود گفت که بخشی از کمک هایی که آمریکا به افغانستان ارسال می کند، در جهت حمایت از گروه های تروریستی مورد استفاده قرار می گیرد.

به گزارش ایراف، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در حاشیه این نشست مطرح کرد که افرادی که به دولت آمریکا مالیات می دهند این نگرانی را دارند که این کمک ها مورد استفاده گروه های تروریستی قرار بگیرد.

از زمان خروج آمریکا از افغانستان همواره این نگرانی وجود دارد که کمک های نقدی این کشور در چه بخش هایی مصرف می شود، به طوری که مارکو روبیو، سناتور جمهوری خواه آمریکا، در ماه مارس لایحه ای به کنگره این کشور ارائه کرده بود که بر اساس آن، کمک های «بشردوستانه» آمریکا به افغانستان تا هنگامی که روند توزیع آن شفاف سازی نشود، متوقف شود.

این سناتور گفته بود که طالبان نباید از پول مالیات دهندگان آمریکایی سود ببرند.

گفتنی است که آمریکا هر هفته ۴۰ تا ۸۰ میلیون دلار را زیر نام «کمک‌های بشردوستانه» به طور نقدی به افغانستان ارسال می‌کند، اما مرجع دریافت این پول و زمینه های استفاده از آن مشخص نیست.

در این رابطه مطالعه تلاش آمریکا برای توقف کمک های سازمان ملل به افغانستان پیشنهاد می شود.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=17121

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها