شنبه 16 سرطان/تیر 1403 برابر با Saturday, 6 July , 2024
درگیری میان مرزبانان پاکستانی و طالبان

منابع خبری از ادامه درگیری میان نیروهای پاکستان و طالبان در مناطق مرزی دو کشور خبر داده‌اند.

به گزارش ایراف؛ درگیری بین نیروهای پاکستانی و طالبان در منطقه خرلاچی ولسوالی کرم در پاکستان و افغانستان، جریان دارد.

همچنین گزارش‌ها از تیراندازی شدید در مرز پاکستان و افغانستان در ولسوالی باجور حکایت دارد.

گفته می‌شود که به دوطرف تلفاتی وارد شده است.

پس از بازگشت دوباره طالبان در قدرت نیروهای مرزی آنها درگیری‌های زیادی با مرزبانان پاکستانی داشته‌اند. درگیری‌هایی که خسارت‌های جانی و مالی زیادی به دوطرف وارد کرده و در این بین تاجران افغان بیشترین زیان مالی را از بسته شدن مرزهای پاکستان به روی کامیون‌های باری افغانستان متحمل شده‌اند.

درگیری میان گفته می‌شود که درگیری نیروهای امنیتی پاکستان و طالبان در مرز پاکستان، پکتیا از سمت افغانستان و کرم از سمت پاکستان دوباره آغاز شده است.

در همین حال در روزهای گذشته رسانه‌ها خبر دادند که مسئولان فرماندهی امنیۀ حکومت طالبان در پکتیا تأیید می‌کنند که نیروهای آن‌ها با سربازان پاکستانی درگیر شده‌اند.

یک منبع در این فرماندهی گفت که این درگیری پس از تیراندازی سربازان پاکستانی به یکی از پاسگاه‌های امنیتی آنان به نام عمر در اسپینه‌ شگه آغاز شد.

این منبع می‌افزاید که در این درگیری به نیروهای آن‌ها تلفات وارد نشده است.

حکومت پاکستان به گونۀ رسمی دربارۀ این درگیری چیزی نگفته است، اما برخی از صفحات اجتماعی ایکس تحت کنترل ادارۀ استخبارات پاکستان این درگیری را تأیید کرده اند.

یک منبع محلی در پکتیا به شرط نگرفتن نامش در گزارشی گفته است که این درگیری روز گذشته حوالی ساعت ۴ بعد از ظهر آغاز شد که سربازان پاکستانی به سوی یکی از پاسگاه‌های آن‌ها به نام عمر شلیک کردند.

به گفتۀ منبع، این درگیری تا ساعت ۸ شب ادامه داشت و به نیروهای امنیتی‌شان تلفاتی وارد نشده است.

خطوط مرزی افغانستان و پاکستان هر از گاهی شاهد درگیری‌هایی است معمولا دو طرف یک‌دیگر را به آغاز این درگیری‌ها متهم می‌کنند.

در شبکه‌های اجتماعی گفته شده است که این درگیری بین دوطرف در مناطق خرلاچی و دند پتان در ساحاتی بین ۱۰ تا ۱۲ کیلومتری خط دیورند رخ داده است.

آن‌ها ادعا کرده‌اند که اولین شلیک را نیروهای طالبان کردند و سربازان پاکستانی مجبور شدند که پاسخ دهند.

در همین حال مردم محل در شهرستان زازی آریوب پکتیا درگیری روز دوشنبه در این منطقه را تأیید کردند و افزودند که در مورد تلفات اطلاعات ندارند، زیرا سربازان طالبان به کسی اجازۀ رفتن به محل درگیری را نمی‌دهند.

این درگیری پس از آن صورت می‌گیرد که هواپیماهای پاکستانی روز پنج‌شنبه شهرستان ورمی ولایت پکتیکا را بمباران کردند.

پس از حملۀ هوایی پاکستان به خاک افغانستان، سفر هیئت پاکستانی به قندهار که قرار بود روز یکشنبه انجام شود، لغو شد.

اخیراً پاکستان با لحنی بسیار تند افغانستان را متهم کرده که خاک این کشور توسط شبه‌نظامیان تحریک طالبان پاکستان برای انجام حملات در خاک پاکستان استفاده می‌شود، ادعایی که حکومت سرپرست طالبان آن را رد کرده است.

زهرا بلوچ، سخنگوی وزارت خارجۀ پاکستان نیز در پایان سال گذشتۀ میلادی مدعی شده بود که برخی از فرماندهان حکومت طالبان از اعضای تحریک طالبان پاکستان حمایت می‌کنند و در کنار دادن اسلحه، به آن‌ها مکان‌های امن نیز داده‌اند.ادعایی که طالبان آن را رد کردند.

درباره ی درگیری نیروهای مرزی افغانستان با مرزبانان پاکستان بخوانید.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=19945

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها