تازه‌ترین‌ها:

آمریکایی‌ها از داعش در افغانستان حمایت می‌کردند

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی حکومت سرپرست افغانستان گفته است که گروه تروریستی داعش زیر یوغ اشغال امریکا در افغانستان لانه ساخته بود و معلومات دقیقی وجود دارد که اشغالگران آمریکایی از این گروه حمایت می‌کردند و آن را رشد می دادند.

به گزارش ایراف، سخنگوی حکومت سرپرست افغانستان گفته است که یک تا دو درصد گروه تروریستی داعش در افغانستان باقی مانده‌اند، ولی هیچ قلمروی را در اختیار ندارد.

ذبیح الله مجاهد در مصاحبه ای تصریح کرد: گروه تروریستی داعش زیر یوغ اشغال امریکا در افغانستان لانه ساخته بود و معلومات دقیقی وجود دارد که اشغالگران آمریکایی از این گروه حمایت می‌کردند و آن را رشد می دادند.

وی اضافه کرد: با حاکمیت حکومت سرپرست افغانستان با این پدیده شوم (داعش) مبارزه جدی صورت گرفته است.

سخنگوی حکومت سرپرست افغانستان گفت: اگر گروه تروریستی داعش در جایی تجمعات ملکی را هدف قرار می‌دهد، دستاوردی عایدشان نمی‌شود، بلکه وحشت خویش را ابراز می‌کنند و در مقابل آنها اقدامات قاطعانه صورت می‌گیرد.

مجاهد افزود که دیگر هیچ گروهی علیه طالبان در افغانستان فعالیت نمی کند.

این در حالی است که ایان مکاری؛ معاون فرستاده ویژه امریکا در ائتلاف جهانی مبارزه با داعش گفته است که کاخ سفید نگران حمله شاخه خراسان داعش به خارج از مرزهای افغانستان است.

او تاکید کرده که نیروهای امریکایی فعالیت داعش در افغانستان را زیر نظر دارند و تماس منظم خود را با طالبان برای مبارزه با این گروه، حفظ کرده‌اند.

او که برای شرکت در نشست دو روزه ائتلاف جهانی مبارزه با داعش، به لندن رفته گفت که شاخه خراسان داعش تا حد زیادی توجه امریکا را در منطقه به خود جلب کرده‌است.

پیشنهاد:   لاوروف: افغانستان همچنان منشا تهدیدات تروریستی است

به گفته او، داعش خراسان در تلاش حمله به خارج از مرزهای افغانستان است.

در این رابطه مطالعه ابراز نگرانی آمریکا از حملات برون مرزی داعش در افغانستان پیشنهاد می شود.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=7176

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *