توزیع روزانه ۱۰ هزار گذرنامه

وزارت کشور حکومت سرپرست افغانستان اعلام کرده است که روزانه ۱۰ هزار جلد گذرنامه به شهروندان این کشور توزیع می‌شود.

به گزارش ایراف، عبدالمتین قانع؛ سخنگوی وزارت کشور حکومت سرپرست افغانستان، امروز پنج‌شنبه، ۹ فروردین اعلام کرده که ریاست عمومی گذرنامه، در حال حاضر روزانه ۱۰ هزار جلد پاسپورت به شهروندان افغانستان توزیع می‌کند.

سخنگوی وزارت کشور حکومت سرپرست افغانستان امروز در یک کنفرانس خبری در کابل گفت که در شش ماه آخر سال ۱۴۰۲ خورشیدی، ۸۳۷ هزار جلد گذرنامه به متقاضیان توزیع شده است.

قانع همچنین گفت که قرار است در آینده‌ نزدیک سه شعبه‌ دیگر توزیع گذرنامه به شهروندان در سه منطقه دیگر کابل ایجاد شود.

این در حالی است که بسیاری از شهروندان افغانستان که به‌صورت آنلاین برای دریافت پاسپورت ثبت‌نام کرده‌اند، می‌گویند که بیش از یک سال طول می‌کشد تا نوبت مراجعه‌ آنان برای دریافت پاسپورت برسد.

پس از تسلط طالبان بر افغانستان، روند توزیع پاسپورت برای شهروندان کشور چندین‌بار متوقف شده است و شهروندان بارها از کندی روند توزیع آن شکایت کرده‌اند.

سخنگوی وزارت حکومت سرپرست افغانستان همچنین گفت که نیروهای این وزارت در شش ماه آخر سال ۱۴۰۲ خورشیدی ۱۲ هزار و ۵۴۰ نفر را به اتهام جرایم بازداشت کرده است.

او گفت که در این مدت ۸۷۴۷ واقعه‌ مجرمانه در این وزارت ثبت شده است که ۷۲۳۳ واقعه‌ آن کشف و ۱۵۲۵ واقعه‌ دیگر در حال کشف است.

او همچنین گفت که در شش ماه آخر سال گذشته‌ خورشیدی ۱۷۲ نفر به اتهام آدم‌ربایی بازداشت، ۲۱ آدم‌ربا کشته و ۱۸ نفر نیز از چنگ آدم‌ربایان آزاد شده‌اند.

او اعلام کرد که در شش ماه آخر سال ۱۴۰۲ در اکثر ولایت‌های افغانستان حتی یک رویداد امنیتی رخ نداده و هیچ تحرک ضد امنیتی صورت نگرفته است.

سخنگوی وزارت کشور حکومت سرپرست افغانستان گفت که این امر در مقایسه با چند دهه‌ اخیر «بی‌سابقه» است.

این در حالی است که مخالفان طالبان در این مدت بارها از حملاتی علیه این گروه در ولایت‌های مختلف کشور، از جمله شهر کابل خبر داده‌اند.

در شش ماه آخر سال گذشته‌ خورشیدی حملات متعددی علیه  غیرنظامیان در غرب کابل و ولایت هرات انجام شد که مسئولیت شماری از آن حملات را گروه داعش به عهده گرفت.

پینشهاد می شود: روند پذیرش حضوری درخواست پاسپورت در کابل متوقف شد

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=11510

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها