شنبه 16 سرطان/تیر 1403 برابر با Saturday, 6 July , 2024
تنش مرزی پاکستان و طالبان: تصمیم نهایی جرگه قومی پنجشنبه اعلام می‌شود-ایراف

جرگه مشترک متشکل از اقوام دو طرف مرز افغانستان و پاکستان که در پی تنش های مرزی اخیر ایجاد شده، اعلام کرده که روز پنجشنبه تصمیم نهایی خود را اعلام می کند.

به گزارش ایراف، دو هفته پیش نیروهای طالبان و نظامیان پاکستان در امتداد مناطق مرزی ولایت پکتیا باهم درگیر شدند. این درگیری که چند روز به طول انجامید منجر به بسته ماندن گذرگاه خرلاچی بین افغانستان و پاکستان شد.

در پی این اتفاق یک جرگه مشترک از اقوام دو طرف پیرامون حل تنش ها، آتش بس و ایجاد کمیته مشترک ایجاد شد. این جرگه اعلام کرده است که اعضای آن درحال رایزنی با طالبان و دولت پاکستان در مورد حل این مسئله است.

همچنین این جرگه افزوده است که پنجشنبه این هفته تصمیم نهایی خود را اعلام خواهد کرد.

در همین رابطه باید گفت که هرچند در نتیجه تصمیم های این جرگه آتش بس برقرار شده بود، اما گذرگاه مرزی خرلاچی همچنان مسدود مانده است.

یکی از برزگان قومی به روزنامه دان پاکستان گفته که این جرگه در گذرگاه مرزی خرلاچی و با حضور برزگان محلی، علما و مقامات دوطرف برگزار شده بود. به گفته این بزرگ قومی در این نشست تصمیم گرفته شد که یک کمیته مشترک برای حفظ صلح در منطقه تشکیل شود.

همچنین برخی از شهروندان به روزنامه دان گفته اند که ساکنان این مناطق به دلیل درگیری هایی که به وجود آمده، با سختی های شدیدی مواجه شده اند.

گفتنی است است این تنش ها نگرانی های مردم محلی را تشدید کرده است و آنها به دنبال امنیت هستند.

پیشنهاد می شود: پاکستان ثبت ماشین‌های ترانزیتی افغانستان را الزامی کرد

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=22002

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها