در تعامل با کابل مبارزه با تروریسم را بالاترین اولویت

نماینده‌ پاکستان در سازمان ملل متحد خواهان قطع ارتباط حکومت سرپرست افغانستان با طالبان پاکستانی (تی‌تی‌پی) شده و از شورای امنیت سازمان ملل خواست که در تعامل با حکومت سرپرست افغانستان، مبارزه با تروریسم باید بالاترین اولویت باشد.

به گزارش ایراف، منیر اکرم؛ نماینده دایم پاکستان در سازمان ملل متحد از شورای امنیت این سازمان خواست از حکومت سرپرست افغانستان بخواهد ارتباط خود را با تحریک طالبان پاکستان (تی‌تی‌پی) و گروه‌های وابسته به آن قطع کنند و از حملات این گروه به خاک پاکستان جلوگیری شود.

نماینده‌ پاکستان همچنین از سازمان ملل متحد خواست تا تحقیقاتی را برای یافتن چگونگی دستیابی تحریک طالبان پاکستان به تجهیزات و تسلیحات پیشرفته نظامی و شناسایی منابع مالی آن که به حفظ ۵۰ هزار جنگجو و عملیات تروریستی آن‌ها کمک می‌کند، انجام دهد.

نماینده‌ پاکستان تأکید کرد که مبارزه با تروریسم باید در هر نقشه راه آینده برای تعامل با حکومت سرپرست افغانستان، بالاترین‌ اولویت باشد.

او هشدار داد که  اگر جامعه جهانی تحریک طالبان پاکستان را کنترل نکند، این گروه که توسط القاعده و برخی حامیان دولتی حمایت می‌شود، می‌تواند یک تهدید تروریستی جهانی ایجاد کند.

پاکستان پیش از این نیز بارها از حکومت سرپرست افغانستان خواسته است که ارتباط خود را با تی‌تی‌پی قطع کند و از حملات این گروه از خاک افغانستان علیه پاکستان جلوگیری کند.

اما کابل این ادعا را رد می‌کند و می‌گوید به هیچ کسی اجازه نمی‌دهد که از خاک افغانستان علیه کشور دیگری استفاده کند.

در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد افغانستان، نمایندگان چین و روسیه خواستار «تعامل سازنده و صبورانه» با حکومت سرپرست افغانستان شدند.

گنگ شوان؛ نماینده‌ چین در سازمان ملل متحد در این نشست گفت که تعامل صبورانه با حکومت افغانستان، اعتماد آن به جهان را افزایش می‌دهد.

او برای «اعتمادسازی» خواستار اصلاح تحریم‌ها علیه حکومت سرپرست افغانستان و رفع ممنوعیت سفر اعضای طالبان شد.

آنا اوستیگنیوا؛ معاون نماینده‌ دایم روسیه در سازمان ملل هم در این نشست گفت که چالش‌های موجود در افغانستان، بدون تعامل سازنده با حکومت سرپرست افغانستان، قابل حل نیست.

پیشنهاد می شود: افغانستان و مقابله با تروریسم محور رایزنی مقامات قرقیزستان و سازمان ملل 

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=8974

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها