شنبه 16 سرطان/تیر 1403 برابر با Saturday, 6 July , 2024
چین: آمریکا بزرگترین تهدید برای امنیت فضایی است

چین در واکنش به اتهامات و نگرانی‌های آمریکا درباره تهدید امنیت فضایی از سوی پکن، می‌گوید که آمریکا خود بزرگترین تهدید برای امنیت فضایی است.

بنا بر گزارش ایراف، وزارت خارجه چین در جدیدترین موضع گیری خود آمریکا را بزرگترین تهدید برای امنیت فضایی بین المللی خواند.

«وانگ ونبین»، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت که ایالات متحده دائما تئوری‌های خود را در مورد خطر چین در فضا تنها برای توجیه گسترش قدرت نظامی خود در فضا بیان می‌کند، اما در واقع خود آمریکایی‌ها بزرگترین تهدید برای امنیت فضا هستند.

پیشتر «نینا آرماگنو»، مدیر ستاد نیروی فضایی ارتش آمریکا اعلام کرده بود که پیشرفت سریع قابلیت‌ها و توانمندی‌های نظامی چین وضعیت را درباره برتری آمریکا در عرصه فضا در معرض خطر قرار می‌دهد.

وی افزود: پکن در زمینه توسعه فناوری‌های فضاییِ نظامی، پیشرفت‌های چشمگیری داشته، از جمله در عرصه‌هایی مانند ارتباطات ماهواره‌ای و فضاپیماهای با قابلیت استفاده مجدد که این امکان را در اختیار کشورها قرار می‌دهد که با شتاب برنامه‌های فضایی خود را گسترش دهند.

این مقام نظامی آمریکا در ادامه گفته بود: فکر می‌کنم کاملاً و قطعاً این امکان وجود دارد که آنها (چین) به ما برسند و از ما عبور کنند، پیشرفتی که آنها تاکنون داشته‌اند، حیرت‌انگیز بوده، با سرعتی حیرت‌انگیز».

رقابت بین آمریکا، چین و روسیه در سال‌های اخیر در عرصه فضا افزایش یافته و به ویژه رشد پکن و مسکو در این زمینه، نگرانی واشنگتن و دیگر کشورهای غربی را افزایش داده است.

این رقابت با ورود قدرت های نوظهور فضایی مانند ژاپن، هند و ایران اکنون وارد مرحله جدیدی شده و فشرده تر گردیده است.

به نوشته سی‌ان‌بی‌سی، چین همچنین در حال توسعه فناوری آزمایشی است که هدف آن ردیابی و جستجوگری در سیارک‌ها و سیاره‌های کوچک برای منابع طبیعی است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=2954

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها