دوشنبه 26 سنبله 1403 برابر با Monday, 16 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف؛ بهرامشاه محمودی، نقاش سرشناس و صاحب سبک که تا به حال حدود ۳۰ نمایشگاه داخلی و ۱۰ نمایشگاه خارجی و بین‌المللی داشته نیز در این نمایشگاه حضور داشت.

او در این باره می‌گوید: در نمایشگاه اکسپوی برج میلاد اساتید به نام ایران حضور داشتند و این اولین اکسپویی بود ک در برج میلاد برگزار شد که با استقبال خوبی روبرو شد.

این نقاش مهاجر درباره سبک و تکنیک خود می‌گوید: سبک بنده آبستره انتزاعی هست ولی تکنیکی ابداع کردم که اون تکنیک را در جهان فقط بنده کار می‌کنم که به صورت بافت ریشه هست و آثار بنده بدون این که امضا داشته باشه از روی تکنیکی که کار شده متوجه می‌شوند آثار بنده هست.

وی در مورد دغدغه‌های خود در مورد کشورش و تاثیر آن روی آثارش می‌گوید: از ۳ مجموعه که بنده در این چندین ساله کار کردم ۲ مجموعه مربوط به فرهنک افغانستان هست و بنده برای حمایت از فرهنگ کشورم این مجموعه را خلق کردم که آنها عبارتند از “مجموعه نقوش باختر”و “مجموعه رنگ های لباس زنانه افغانستان”.

بهرامشاه محمودی در مورد جایگاه هنر در افغانستان گفت: من پس از سال ها دوری از وطن ۲ سال پیش سفری به هرات داشتم و از فرهنگ و هنر غنی شهر زادگاهم بسیار لذت بردم. برای نگهداری و رشد این هنر نیاز به حمایت زیادی هست. رشد هنر در افغانستان در گذشته بسیار بیشتر بوده و در حال حاضر بخاطر جنگ‌های زیاد کم اهمیت  شمرده شده اما خداروشکر هنرمندان بسیار خوبی در ایران هستن که تاثیر مثبتی در این چند سال بر هنر کشور ما گذاشتند.

به گفته برگزار کنندگان نمایشگاه اکسپو برج میلاد ، این نمایشگاه در سه کلاس vip. Cip و عادی شکل گرفته و با توجه به حضور هنرمندان و خریداران خارجی بستر مناسبی برای فروش آثار هنرمندان است.

اکسپو‌ها معمولا برترین نمایشگاه‌های هر کشوری محسوب می‌شوند و از درجه اعتبار ویژه‌ای نزد تجار سراسر دنیا برخوردارند.

در اکسپو‌ها آثار به قیمت بسیار بالاتری فروخته می‌شوند و گران بودن آثار باعث توسعه و پیشرفت مسیر هنری یک هنرمند می‌شود.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=34674

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *