پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Wednesday, 18 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

یک مقام وزارت خارجه آمریکا: آینده سرمایه‌گذاری در پاکستان در دستان ما است-ایراف

به گزارش ایراف؛ بیزینس استاندارد در مطلبی که در وب سایت خود منتشر کرده نوشته است که دونالد لو، دستیار وزیر خارجه آمریکا در آسیای جنوبی و مرکزی که در جلسه استماع کنگره سخن می‌گفت، خطاب به قانون‌گذاران تاکید کرد: چین از نظر سرمایه‌گذاری در پاکستان گذشته است و ما آینده سرمایه‌گذاری در این کشور هستیم.

او همچنین درباره میزان سرمایه‌گذاری چین در پاکستان و سایر کشورهای آسیای جنوبی و مرکزی از جمله سریلانکا و مالدیو ابراز نگرانی کرد.

دونالد لو ادامه داد: طرح چینی‌ها این است که در هر کشوری یک پایگاه نظامی داشته باشند و  پروژه‌های زیرساختی را با وام‌های چینی با بهره بالا و استفاده از کارگران چینی با دستمزد کم اجرایی کنند.

دستیار وزیر خارجه آمریکا در آسیای جنوبی و مرکزی خاطرنشان کرد: ما فقط این مدل را در سراسر منطقه می‌بینیم. چینی‌‌ها کارگران خود را می‌آورند. آنها کارگران محلی را برای انجام کار خود آموزش نمی‌دهند. مواد معدنی را استخراج می‌کنند، طلا و مس را از زمین می‌گیرند و برای فرآوری به چین می‌فرستند. در واقع چینی‌ها هیچ پولی در جوامع محلی خرج نمی‌کنند. این یک اثر بومرنگ برای مشاغل چینی و منافع آنها خواهد داشت.

او ادامه داد: ما در مورد پاکستان و سرمایه گذاری 26 میلیارد دلاری در آنجا صحبت می‌کنیم. آنها مقدار زیادی پول در پاکستان سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

لو با بیان اینکه این استراتژی سرمایه‌گذاری چین را از بین می‌برد و ما این فرصت را داریم که کار بهتری انجام دهیم و مطمئن شویم کشورها می‌دانند، گزینه‌های دیگری هم وجود دارد و مجبور نیستند به یکی از آنها وابسته باشند.

پیشنهاد:   افزایش 8 درصدی حجم تجارت افغانستان در سال ۱۴۰۲

دونالد لو گفت که ایالات متحده با چالش‌ها و فرصت‌های مداوم در پاکستان مواجه است.

او گفت که این پول برای تقویت دموکراسی و جامعه مدنی، مبارزه با تروریسم و ​​افراط‌گرایی و حمایت از اصلاحات اقتصادی و مدیریت بدهی برای کمک به ثبات اقتصاد پاکستان و جلوگیری از اتکای بیش از حد به چین استفاده خواهد شد.

در ادامه این جلسه ریچ مک کورمیک، عضو کنگره آمریکا، گفت که چین از سال 2012 تاکنون در کل منطقه، به ویژه در پاکستان، به میزان قابل توجهی از ایالات متحده پیشی گرفته است.

او خاطرنشان کرد که این به چین اهرم فشار قابل توجهی برعلیه پاکستان می‌دهد. من واقعاً نگران آینده هستم که وقتی سرمایه‌گذاری می‌کنیم، چگونه می توانیم از موقعیت خود با پاکستان استفاده کنیم. روابط تاریخی ما با توجه به روابط ما با هند بسیار سریع در حال توسعه است. و این سئوال مطرح می‌شود که چگونه آن را متعادل کنیم و آن را به نفع خود نگه داریم؟

چندی پیش المرصاد در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت چین تصمیم گرفته  پس از این، روابط با پاکستان را کاهش دهد.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=30348

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *