پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Wednesday, 18 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

یک مقام هندی مدعی شد: کهنه سربازان جنگ افغانستان پشت حملات هستند

به گزارش ایراف؛ به نقل از ایندین اکسپرس، حملات شبه نظامیان در مناطق پونچ، راجوری، اودهامپور، کاتوا و دودل در منطقه جامو افزایش یافته و دست کم 11 پرسنل امنیتی کشته شده‌اند.

روز شنبه یک سرباز هندی کشته و چهارنفر دیگر زخمی شدند.

در همین حال، به گفته رییس پلیس سابق جامو و کشمیر ستیزه‌جویان در کمین ارتش هستند و سپس در مناطق جنگلی ناپدید می‌شوند.

به گفته او ردپای این حملات نشان می‌دهد که مهاجمان عادی نیستند و آنها بسیار حرفه‌ای هستند و به خوبی آموزش دیده‌اند.

به گفته این مقام، آنها کهنه سربازان جنگ افغانستان هستند و برای انجام حملات تروریستی و برهم زدن صلح به منطقه جامو و کشمیر می‌آیند.

رییس پلیس پیشین جامو گفت: زمانی که طالبان افغانستان را تصرف کردند؛ آنها توسط سرویس اطلاعاتی پاکستان به این منطقه کشیده شدند.

این در حالی است که چندی پیش رسانه هندی دیکن هرالد (DECCAN HERALD) از دسترسی مبارزان کشمیری به تسلیحات آمریکایی در افغانستان خبر داده بود این رسانه گزارش داده بود که در یک تحول نگران کننده، گزارش‌های اطلاعاتی نشان می‌دهد که تسلیحات پیشرفته‌ای که ارتش آمریکا در افغانستان پس از عقب نشینی در سال 2021 برجای مانده است. از طریق پاکستان به جامو و کشمیر منتقل می‌شود. این افشاگری نگرانی‌های امنیتی را در منطقه‌ای که در حال حاضر ناآرام است، افزایش داده است.

براساس این گزارش مقامات هندی گزارش دادند که مهاجمان از تفنگ‌های تهاجمی کارابین M4 ساخت آمریکا در جریان یک حمله در بادنوتی در نزدیکی ماچدی در منطقه بیلاوار ناحیه کاتوا استفاده کردند. همچنین از تسلیحات مشابهی در نبردهای قبلی در دودا، پونچ و راجوری نیز استفاده شده است.

پیشنهاد:   ان بی سی نیوز: بیش از 400 مهاجر توسط یک شبکه قاچاق انسان وابسته به داعش به آمریکا آمده‌اند

این گزارش افزوده که آژانس‌های اطلاعات مرکزی قبلاً نشان داده بودند که تدارکات، تسلیحات و مهمات مورد استفاده در حمله تروریستی پونچ سال گذشته که منجر به کشته شدن پنج سرباز شد، از افغانستان تحت حاکمیت طالبان است.

تحقیقات همچنین حاکی از آن است که گلوله‌های مورد استفاده در حمله پونچ از افغانستان بوده است که توسط نیروهای آمریکایی پس از عقب نشینی آنها از این کشور برجای مانده است. نیروهای امنیتی اغلب تسلیحات پیشرفته ای فراتر از AK-47 را از مهاجمان کشته شده کشف کرده‌اند.

در بخش دیگری از این گزارش نیز آمده است که رهگیری‌های اطلاعاتی اخیر و گزارش‌های زمینی نشان می‌دهد که این سلاح‌ها از طریق مرزهای طولانی و غیرقابل کنترل افغانستان و پاکستان قاچاق شده و سپس به جامو و کشمیر منتقل می‌شوند.

این امر می‌تواند به طور قابل توجهی گروه‌های شبه نظامی فعال در منطقه را افزایش دهد.

در این گزارش به نقل از یک افسر ارشد پلیس که درعملیات‌های «ضدتروریستی» نقش داشته آمده است: هجوم احتمالی تسلیحات پیشرفته تهدیدی جدی برای اهداف نظامی و غیرنظامی است. نیروهای امنیتی که قبلاً در یک عملیات طولانی مدت ضد شورش شرکت کرده بودند، اکنون با چشم‌انداز تروریست‌های مسلح به تجهیزات پیشرفته‌تر و کشنده روبرو هستند.

وی افزود که این پیشرفت می‌تواند به افزایش دفعات و شدت حملات منجر شود و ثبات شکننده منطقه را بیشتر به چالش بکشد.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=30678

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *