یوناما شرکت طالبان در نشست دوحه را یک «دستاورد بزرگ» خواند-ایراف

اسکات اسمیت، رییس بخش  سیاسی یوناما در افغانستان در دیدار با مولوی ذاکر، رییس دفتر معاونت سیاسی نخست وزیر طالبان گفت که شرکت طالبان در نشست یک دستاورد بزرگ است.

به گزارش ایراف، در آستانه برگزاری سومین نشست دوحه، بار دیگر مقامات طالبان و یوناما در کابل دیدار کردند.

در این دیدار اسکات اسمیت، رییس بخش سیاسی یوناما در افغانستان جزئیاتی از  دستورکار سومین نشست دوحه را با مولوی ذاکر، رییس عمومی دفتر معاونت سیاسی نخست وزیر افغانستان به اشتراک گذاشت.

براساس خبرنامه طالبان، در جریان  این دیدار، نماینده یوناما  افزوده است که هدف نشست پیش رو‌ در دوحه  «حل مشکلات و تعامل» است.

افزون بر این براساس خبرنامه طالبان، اسمیت حضور طالبان در این نشست  و گفت و گو با نمایندگان خارجی حاضر در این نشست را یک دستاورد برای حکومت افغانستان خواند.

رییس بخش سیاسی یوناما در این دیدار دوحه را به عنوان «بهترین فرصت برای تداوم تعاملات مستقیم جامعه جهانی و  حکومت سرپرست افغانستان» خواند.

سومین نشست دوحه نزدیک به  ۴۸ ساعت دیگر با حضور نمایندگان ۲۲ کشور جهان و هشت سازمان جهانی در دوحه برگزار  می شود.

ریاست این نشست با رزماری دی کارلو، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور سیاسی و صلح است.

طالبان قرار است در این نشست با هیاتی به رهبری ذبیح الله مجاهد حضور پیدا کند.

لازم به ذکر است که فرحان حق، معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل  در مورد این نشست در یک نشست خبری در سی ام خردادماه گفت: ما با طالبان به عنوان مقام‌های حاکم رفتار می‌کنیم. با آنان به عنوان دولت به رسمیت‌شناخته شده افغانستان رفتار نمی‌شود.

همچنین رزا اوتانبایوا، رییس یوناما در جریان ارائه گزارشی مفصل که به شورای امنیت این سازمان در یکم تیرماه ارائه داد، گفت مشارکت طالبان به معنی مشروعیت بخشیدن یا «عادی‌ ساختن» روابط با آنها نیست.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=26611

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها