پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Wednesday, 18 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف، یعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع طالبان، امروز، 28 مرداد، در مراسمی به مناسبت سالگرد استقلال افغانستان از انگلیس گفت ایجاد پاسگاه‌ها و استقرار پلیس در نواحی مرزی نه به منظور ایجاد چالش برای کشورهای همسایه بلکه با هدف «حفظ افغانستان» صورت گرفته است.

او همچنین بدون نام بردن از کشور خاصی از کشورهای همسایه خواسته است که در مرزها با افغانستان و خط فرضی دیورند مشکل ایجاد نکنند.

سرپرست وزارت دفاع طالبان همچنین در این مراسم گفت که حکومت سرپرست هرگز از افغانستان نمی گذرد و به هر قیمتی از این کشور دفاع می کند.

او در بخش دیگری از این سخنان گفته است که ما تنها فرمایش رهبران خود را اطاعت می کنیم و فرمان هیچکس را نمی پذیریم.

این اظهارات درحالی مطرح می شود که یعقوب مجاهد، سرپرست وزرات دفاع طالبان، ۲۶ مرداد از پایگاه های تازه ایجاد شده در امتداد خط دیورند در کنر دیدار کرد.

وزارت دفاع طالبان در خبرنامه‌ای در همین رابطه آورده بود که سرپرست وزارت دفاع طالبان با مقام‌های نظامی از این منطقه دیدار کرده است.

این دیدار درحالی صورت گرفت که چند روز پیش نیروهای طالبان با نظامیان پاکستانی در این منطقه درگیر شدند.

در سه سال گذشته به موازات بازگشت طالبان این منطقه شاهد درگیری های متعدد بین نیروهای طالبان و نظامیان پاکستانی بوده است. تحرکات مرزی مانند تاسیس پایگاه های نظامی از سمت دو طرف از عوامل این درگیری‌ها بوده است.

پیشنهاد:   اعتراضات در مرز چمن به خشونت کشیده شد
لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=32991

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *