پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Wednesday, 18 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف، یعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع طالبان در مراسم سالگرد از صدوپنجمین سال استقلال افغانستان گفت که آموزش ارتش این گروه به وسیله خود طالبان انجام می‌شود و در این امر از «کشورهای خارجی» کمک نمی گیرد.

سرپرست وزارت دفاع طالبان گفت: «ببینید، آمریکا تمام توانش را در مقابل ما استفاده کرد و در تمام دنیا یک جای امن نداشتیم و همه‌جا در خطر بودیم. در تمام کشور  علیه ما آتش بود، با آن هم ببینید که از جانب ما و شما، از خاک افغانستان به آمریکا هیچ حمله‌ای نشده و آمریکا در هیچ جایی هدف ما قرار نگرفته و به هیچ جایی [کشوری] حمله و تجاوز نکردیم.»

او در بخش دیگری از این سخنان گفت ایجاد پاسگاه‌ها و استقرار پلیس در نواحی مرزی نه به منظور ایجاد چالش برای کشورهای همسایه بلکه با هدف «حفظ افغانستان» صورت گرفته است.

او همچنین بدون نام بردن از کشور خاصی از کشورهای همسایه خواسته است که در مرزها با افغانستان و خط فرضی دیورند مشکل ایجاد نکنند.

سرپرست وزارت دفاع طالبان همچنین در این مراسم گفت که حکومت سرپرست هرگز از افغانستان نمی‌گذرد و به هر قیمتی از این کشور دفاع می کند.

امروز ۲۸ مردادماه، صدو پنجمین سالروز استقلال افغانستان از انگلیس است. حکومت سرپرست افغانستان با انتشار بیانه‌ای این روز را نجات افغانستان از استعمار انگلیس خواند.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی حکومت سرپرست با انتشار بیانیه‌ای روز استقلال افغانستان را «تبریک» گفت.

در این بیانیه آمده است که جهاد علیه انگلیس باعث شده که یک قرن بعد افغانستان را از اشغالی دیگر نجات دهند.

پیشنهاد:   سناتور آمریکایی: نمایش طالبان با تسلیحات آمریکایی «بسیار ناراحت‌کننده» بود

طالبان در این بیانیه افزوده است که به برکت کارنامه‌های جهادی نیاکان ما است که مردم ما به ارزش‌های دینی و ملی خود متعهد مانده‌اند.

طالبان درحالی از این روز تجلیل می‌کند که چندی پیش تصاویری از سیاه کردن عکس امان الله خان، پادشاهی که در زمان او افغانستان استقلال خود را از انگلیس گرفت توسط افرادی که گفته می شد از نیروهای این گروه است، منتشر شد.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=33010

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *