جمعه 30 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

یک روز پس از غور | گشت‌زنی هواپیمای بدون‌سرنشین در آسمان کاپیسا-گشت‌زنی هواپیمای بی‌سرنشین در آسمان پکتیکا-آسمان کاپیسان عرصه گشت‌زنی هواپیمای بدون سرنشین-ایراف

به گزارش ایراف؛ منابع محلی می‌گویند که این هواپیما در آسمان مرکز شهرستان‌های حصه اول و حصه دوم کوهستان این ولایت دیده شده اما تاکنون روشن نیست که از کدام‌ کشور وارد حریم هوایی افغانستان شده است.

مقامات طالبان تاکنون در این باره اظهاری نکرده‌اند.

این درحالی است که روز گذشته منابع محلی در ولایت غور افغانستان از گشت‌زنی هواپیما‌های بدون ‌سرنشین در آسمان این ولایت خبر دادند.

منابع محلی در ولایت غور گفته‌اند که دو هواپیمای بدون‌سرنشین از ظهر دیروز (جمعه) در آسمان شهر فیروزکوه مرکز این ولایت و شماری از شهرستان‌های غور در حال گشت‌زنی هستند.

نزدیک به دو هفته پیش نیز هواپیماهای بی‌سرنشین نزدیک به ۱۴ ساعت در آسمان فیروزکوه و شماری از شهرستان‌های ولایت غور گشت‌زنی کرده بودند.

این درحالی است که حریم هوایی افغانستان در ماه‌های گذشته شاهد گشت‌زنی هواپیماهای بدون سرنشین متعدد بوده که خاستگاه آن تاکنون روشن نیست.

پیش از این، مقام‌های طالبان تأیید کرده‌اند که کنترل حریم فضایی کشور در دست این گروه نیست و همواره از سوی کشورها نقض شده است.

ولایت‌های مختلف افغانستان شاهد حضور هواپیماهای بدون سرنشین بوده، هرچند مقامات طالبان بارها به این موضوع واکنش نشان داده‌اند، اما مشخص نیست که این هواپیماها متعلق به کدام کشور است.

پیشنهاد:   اشغال حریم هوایی افغانستان، بهره‌برداری طالبان از تقابل آمریکا و روسیه؟
لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=29903

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *