جمعه 30 سنبله 1403 برابر با Friday, 20 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف، رسانه‌های محلی افغانستان از گشت‌زنی جت‌های جنگی بر فراز آسمان ولایت‌های ننگرهار و کنر خبر دادند.

رسانه‌ها گزارش داده‌اند که این جت‌ها پس از بمباران در مهمنددره ننگرهار به سمت کنر پرواز کردند.

این درحالی است که فرماندهی پلیس طالبان در ننگرهار گفته است که آنها مواد منفجره‌ای را که در جریان جنگ با حکومت پیشین جاسازی کرده بودند را در مهمنددره منفجر کرده‌اند.

در همین حال برخی دیگر از رسانه‌ها گزارش دادند که این هواپیماهای پاکستان بوده‌اند که شهرستان مهمنددره را بمباران کرده‌اند و 2 جت پاکستانی در جریان گشت زنی در حریم هوایی کنر مشاهده شد.

با این حال، در سه سال گذشته هرچند طالبان گفته‌اند که بر تمام جغرافیای افغانستان کنترل دارند، اما حریم هوایی این کشور بارها از سوی هواپیماهای ناشناس نقض شده است. هرچند مشخص نیست که این هواپیماها متعلق به چه کشوری است، اما طالبان بارها آمریکا را متهم به نقض حریم هوایی افغانستان کرده اند.

همچنین حریم هوایی افغانستان بارها توسط نیروی هوایی پاکستان مورد هدف قرار گرفته است. به طوری که سال گذشته نیروی هوایی پاکستان حملاتی را در ولایات خوست و پکتیکا انجام داده بودند. پاکستان اعلام کرده بود که جنگجویان تحریک طالبان پاکستان را هدف قرار داده است. اما در نتیجه این حملات سه زن و سه کودک کشته شدند.

همچنین دولت پاکستان اعلام کرده است که در پی تشدید حملات تحریک طالبان پاکستانی به خاک این کشور، اسلام آباد تحت نام عملیات عزم استحکام پناهگاه های این گروه را در خاک افغانستان مورد حمله قرار خواهند داد.

این درحالی است که ملایعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع طالبان در اوایل ماه جاری در مراسم تقدیر نیروهای امنیتی طالبان  مدعی شد که طالبان بر تمامیت ارضی افغانستان حاکمیت کامل دارد.

او همچنین افزود که حکومت سرپرست به زودی بر حریم هوایی افغانستان تسلط خواهد یافت.

سرپرست وزارت دفاع طالبان در بخش دیگری از سخنان خود هشدار داد که هرکسی با بی احترامی به خاک افغانستان نگاه کند، طالبان با امکاناتی که در اختیار دارند، پاسخ خواهد داد.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=32095

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *