پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

یک روز پس از غور | گشت‌زنی هواپیمای بدون‌سرنشین در آسمان کاپیسا-گشت‌زنی هواپیمای بی‌سرنشین در آسمان پکتیکا-آسمان کاپیسان عرصه گشت‌زنی هواپیمای بدون سرنشین-ایراف

به گزارش ایراف به نقل از آماج، منابع محلی در ولایت غور گفته‌اند که دو هواپیمای بدون‌سرنشین از ظهر دیروز (جمعه) در آسمان شهر فیروزکوه مرکز این ولایت و شماری از شهرستان‌های غور در حال گشت‌زنی هستند.

این درحالی است که در گذشته نیز دو هواپیمای بدون‌سرنشین در غور دیده شده بودند.

منابع طالبان نیز گشت‌زنی هواپیماهای بی‌سرنشین در آسمان غور را تأیید می‌کنند.

نزدیک به دو هفته پیش نیز هواپیماهای بی‌سرنشین نزدیک به ۱۴ ساعت در آسمان فیروزکوه و شماری از شهرستان‌های ولایت غور گشت‌زنی کرده بودند.

منابع می‌گویند بعد از آن‌که طالبان تصمیم گرفتند که در این ولایت و به بهانه سیل‌زد‌گان برای گروه «تی‌تی‌پی» و «القاعده» شهرک بسازند، هواپیماهای بی‌سرنشین به آسمان غور شروع به گشت‌زنی کرده‌اند.

این درحالی است که حریم هوایی افغانستان در ماه‌های گذشته شاهد گشت‌زنی هواپیماهای بدون سرنشین متعدد بوده که خاستگاه آن تا کنون روشن نیست.

پیش از این، مقام‌های طالبان تأیید کرده‌اند که کنترل حریم فضایی کشور در دست این گروه نیست و همواره از سوی کشورها نقض شده است.

ولایت‌های مختلف افغانستان شاهد حضور هواپیماهای بدون سرنشین بوده، هرچند مقامات طالبان بارها به این موضوع واکنش نشان داده‌اند، اما مشخص نیست که این هواپیماها متعلق به کدام کشور است.

لازم به ذکر است ماه گذشته دو فرمانده طالبان در غور کشته شدند و داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.

پیشنهاد:   61 مقام و نیمی از کابینه طالبان در فهرست تحریم‌های سازمان ملل
لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=29738

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *